Behöver lite hjälp
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Behöver lite hjälp
1. Hur gör jag så att medlemmar kan skicka pm till Admin?
(nu står det att det inte finns någon användare med det namnet)
2. Hur gör jag när jag vill att vissa ämnen ska visas efter ett visst antal inlägg av medlemmen?
3. Hur sätter jag en kategori på en person te.x medlem, siteadmin, stammis o.s.v
4. Jag har sett på andra forum att det har varit små iconer efter namnet på medlemmen beroende på hur många inlägg den personen gjort, te.x små hjärtan.....
Hoppas det inte blev allt för rörigt och att jag får svar på mina frågor snarast.
M.V.H Zebilah
men nu till frågorna:
Under installationen, vad skrev du in där som användarnamn?? det är admin!zebilah skrev:1. Hur gör jag så att medlemmar kan skicka pm till Admin?
(nu står det att det inte finns någon användare med det namnet)
installerar någon modd... återkommer med adresszebilah skrev:2. Hur gör jag när jag vill att vissa ämnen ska visas efter ett visst antal inlägg av medlemmen?
Man använder sig av ranker:zebilah skrev:3. Hur sätter jag en kategori på en person te.x medlem, siteadmin, stammis o.s.v
Användaradmin -> ranker
skriv namn på ranken och kryssa i ja rutan till "sätt som speciell titel"
Samma som ovan, fast sätt ett visst antal inlägg och kryssa i rutan nej under "sätt som speciell titel"zebilah skrev:4. Jag har sett på andra forum att det har varit små iconer efter namnet på medlemmen beroende på hur många inlägg den personen gjort, te.x små hjärtan.....
Och hur gör jag om jag te.x vill att det ska komma en icon efter varge 100 inlägg? och extra om man är admin lr moderator? TAck på förhand
http://www.phpbbhacks.com/rankimages.php
Du måste lägga in många olika ranker och olika bilder till det.
En rank kanske går mellan 0-10
en mellan 11-50 t.ex.
Varje sån måste ha en speciell bild (ikon) som då ändras när man kommer upp till nivå 2 o.s.v.
windsurf.se