Jag har lagt in en calender mod på sidan men nu får jag ingen icon eller länk till calendern på listen här uppe ... Någon som vet mer om hur jag löser detta ??
Tacksam ...
http://fordcapri.nu/phpBB2/
http://fordcapri.nu/phpBB2/calendar.php
Kalender icon i listen ....
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Vimsig ....
Jag hade ändra koden men inte laddat upp den till servern ...
Tack ska du ha ....
Tack ska du ha ....
Ett annat fel ...
Har du någon aning om varför det kommer upp ett felmeddelande, när man skall ladda upp avatar till forumet från datorn..
Warning: copy(./images/avatars/3971015240544dfdc77b5.jpg): failed to open stream: Permission denied in /hsphere/local/home/xxx/xxx/phpBB2/includes/usercp_avatar.php on line 227
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/xxx/xxx/phpBB2/includes/usercp_avatar.php:227) in /hsphere/local/home/xxx/xxx/phpBB2/includes/page_header.php on line 483
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/xxx/xxx/phpBB2/includes/usercp_avatar.php:227) in /hsphere/local/home/xxx/xxx/phpBB2/includes/page_header.php on line 485
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/xxx/xxx/phpBB2/includes/usercp_avatar.php:227) in /hsphere/local/home/xxx/xxx/phpBB2/includes/page_header.php on line 486
troligen är inte skrivrättigheterna för "other" satta.
Har du full kontroll över servern, dvs. du kan logga in via telnet/ssh och kan köra UNIX-kommandon på servern.
Då ska du gå till katalogen <phpBB-root>/images och skriva:
chmod 707 avatars
Då kommer other att få skrivrättigheter till katalogen, detta behövs eftersom den användare som surfar mot servern är någon form av "other"-user som webbservern tillhandahåller. (har inget att göra med vem som är inloggad på ditt forum)
Har du full kontroll över servern, dvs. du kan logga in via telnet/ssh och kan köra UNIX-kommandon på servern.
Då ska du gå till katalogen <phpBB-root>/images och skriva:
chmod 707 avatars
Då kommer other att få skrivrättigheter till katalogen, detta behövs eftersom den användare som surfar mot servern är någon form av "other"-user som webbservern tillhandahåller. (har inget att göra med vem som är inloggad på ditt forum)
Ligger på webbhotell
Nej jag har inte den möjligheten .. Jag tar väll bort den funktionen istället ... Dom får lösa det ändå ....