Okej tack iallafallHolger skrev:Nej, tyvärr inte.
Hjälp med ALLT!
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Såvitt jag nu har fattat krävsrealking skrev:Okej tack iallafallHolger skrev:Nej, tyvärr inte.
på Servern.
Då är det lätt att klicka sig in på en bra sökmotor för hemsidor (av egen erfarenhet rekommenderar jag FreeWebSpace.net, där Du kan hitta servern som uppfyller dina behov, om du vill ha annat på Din sida, samt forumsstorleken, får Du ta hänsyn till hur många megabyte som krävs.) Var beredd på att söka på engelska, jag har tesat alla svenska den listan, och jag vill ju inte se reklam, så de är inget att ha, om du frågar mig, faktum är att de inte accepterar PHP och mySQL.
Så gör du;
1. Gå in på sidan och klicka på "advanced free hosting search" ("avancerad gratis hostingsök").
2. Välj "engelska" i språklistan, om inte annat önskas. Jag påminner om att inte söka efter de svenska tjänsterna.
3. På upload (uppladning, dvs systemet du vill använda för att ladda upp filerna till servern) väljer du FTP.
4. På utrymme skriver du hur mycket du behöver.
5. På Editor har jag nog inte fattat vitsen, eftersom att jag inte är nåågon expert, kan bara HTML, sorry.
6. Irollistan vid Ads väljer du "No Ads", så filtrerar den bort reklamservrar.
7. På Features ser du till att kryssa i PHP och mySQL, vilket krävs för phpBB. OBS! Kan uppfattas förvirrade, men där har de satt kryssrutorna efter alternativen, har jag lärt mig av mina misstag, i de flesta fall brukar de vara före.
8. På resten bockar du i vad du vill.
9. Tryck på "Search".
Lycka till med att hitta en host som passar Dig!
---
TILLÄGG 060225
Nu har jag hittat min drömhosting.
aboho heter den.
Det enda negativa är att man först måste skriva 50 inlägg innan man får hostingen och därefter 45 inlägg/månad, men de har tydligen ett stort forum så det ska nog inte vara så svårt.
Kan man ha finns PHP/MySQL på Bredbandsbolaget? Har svårt att tänka mig det.realking skrev:Holger skrev:Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Om du har: FTP, PHP, mysql så går det på vilket webbhotell som helst.
Förklara lite närmare vad du menar!
Jag har en hemsida och internet via Bredbandsbolaget och undrar om man kan lägga upp forumet där?
Filen "config.php" i mappen "phpBB2" kan jag inte alls öppna.Holger skrev:Har du laddat hem phpBB från phpBB.com?
Gör det, zippa upp ZIP-arkivet lokalt på din datro. Ladda upp hela rasket till ditt webbhotell till den mapp där du vill ha forumet.
Ställ in CHMOD till 777 på filen config.php
Kör filen /install/install.php på webbhotellet och svara på frågorna som ställs.
Efter detta raderar du mapparna contrib och install från webbhotellet.
FÄRDIGT
Kolla här.Holger skrev:Har du laddat hem phpBB från phpBB.com?
Gör det, zippa upp ZIP-arkivet lokalt på din datro. Ladda upp hela rasket till ditt webbhotell till den mapp där du vill ha forumet.
Ställ in CHMOD till 777 på filen config.php
Kör filen /install/install.php på webbhotellet och svara på frågorna som ställs.
Efter detta raderar du mapparna contrib och install från webbhotellet.
FÄRDIGT