Om man vill ha flera forum, måste man ha flera databaser?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Lillianna
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Om man vill ha flera forum, måste man ha flera databaser?

Inlägg av Lillianna »

Jag har lagt mitt första forum (2.0.19) i en mapp hos mitt webbhotell B-one. Nu har jag lite problem med det så jag vill lägga upp flera forum så att jag har ett forum jag kan testa mig fram i, fast i andra mappar(subdomäner). Har laddat upp via Ftp men när jag ska installera frågar den bara efter vem jag ska byta lösenord för. Jag trodde att jag skapade en ny databas till varje forum sas men det gjorde jag alltså inte eller? Hur gör jag för att göra det?

/hälsningar Lillianna
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Du laddar helt enkelt upp det första forumet i mapp1 och det andra i mapp2.
Sedan kör du installationen. I ett av fälte frågas efter prefixet, använd "phpbb_" för ett av forumen och "phpbbtest_" för testforumet. Sedan är det bara att köra.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Lillianna
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Inlägg av Lillianna »

Jag kommer ändå inte förbi det där med lösenordet. Den frågar efter vem jag ska byta lösen för, mig själv eller min förening. Jag har provat alla tänkbara kombinationer av lösen och namn jag kan komma på att jag använt mig av men det står bara att den inte får kontakt med databasen.

/Lillianna
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Löste det sig nu?
Använd den information som du hade i config.php :wink:
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar