include phpBB forum meddelanden på en vanlig sida..

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

reed
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2004-02-16 17:38
Svar: 0

include phpBB forum meddelanden på en vanlig sida..

Inlägg av reed »

Fick tips om att fråga här, så klistrar in min fråga här:


Ja rubriken säger väl allt;)
vet att det skall gå på något sätt, i YaBB SE går det genom på detta sätt:

<? include("http://www.yabbse.org/community/index.p ... =9;limit=7"); ?>

man lägger helt enkelt till denna kod på sin news sida. så tar den dem 7 senaste topicarna på board IDnr: 9. men hur skall man kunna skriva som följande fast för att passa in i phpBB forum?

detta fungerar då som ett nyhets script med hjälp av forumet så att säga, man skriver ett inlägg under en avdelning på forumet och sedan på nyhets sidan på själva hemsidan så kommer dem upp auto.

någon som vet något om detta?


/reed
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
reed
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2004-02-16 17:38
Svar: 0

Inlägg av reed »

tackar... tänkte mer på en Announcements funktion, har phpBB en sådan inbyggt? i så fall så behöver man inte moda. utan bara inkluderar som jag skrev tidigare.

/reed
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Nej, tyvärr, men dessa moddar är ganska enkla att installera.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
reed
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2004-02-16 17:38
Svar: 0

Inlägg av reed »

Okey, tackar... får testa någon av dem sedan, visst dem är rätt lätta att installera. hör av mig om jag stöter på problem.

/reed
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster