Hur gör man för att flytta ett forum
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Hur gör man för att flytta ett forum
Man har det som man tar det
Kan du nå forumet via FTP? Kan du nå databasen via phpmyadmin?
Om inget av detta är tillträffande:
Skapa ett helt nytt phpBB 2.0.18 under din nya domän hos det nya webbhotellet.
Gör en databas-backup med hjälp av verktyget som finns i admin-kontrollpanelen.
Återställ sedan databasen i det nya webbhotellet.
Jag förmodar dock att xforum.se har byggt in små spärrar för att förhindra just detta.
Men prova helt enkelt först att göra en backup hos xforum via admin-kontrollpanelen.
Kollade just xforum.se, ledsen, men det är ju en HELT värdelös sajt med tragisk support.
Ingen support via PM!
xforum = botten!
Jag har för mig att man kunde nå backup-verktyg när man skapade forumet, men nu sedan jag fått en hel del medlemmar har det tagits bort. Under "Generell administration" finns nu endast: Konfiguration, Mass email, Smileys och Ordcensur.Holger skrev: Vad har du för verktyg hos xforum?
Kan du nå forumet via FTP? Kan du nå databasen via phpmyadmin?
Jag har lagt in phpBB 2.0.18 i min domän och där finns tilgång till alla de fasiliteter Du beskriver. Men det är ju hos xforum.se jag skulle behöva uppdatera databasen för att föra över den till min domän - väl?Holger skrev:Om inget av detta är tillträffande:
Skapa ett helt nytt phpBB 2.0.18 under din nya domän hos det nya webbhotellet.
Gör en databas-backup med hjälp av verktyget som finns i admin-kontrollpanelen.
Återställ sedan databasen i det nya webbhotellet.
Jo, det är det de har! Backupverktyget (som finns i domänen där jag laddade upp phpBB 2.0.18 finnsinte på sidan his xforum - men det fanns när man startade upp forumet.Holger skrev: Jag förmodar dock att xforum.se har byggt in små spärrar för att förhindra just detta.
Men prova helt enkelt först att göra en backup hos xforum via admin-kontrollpanelen.
Holger skrev: Kollade just xforum.se, ledsen, men det är ju en HELT värdelös sajt med tragisk support.
Varning för "xforum"