Aktiveringsmail hamnar fel

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Rebecka
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Aktiveringsmail hamnar fel

Inlägg av Rebecka »

Jag märker att aktiveringsmail kommer till min privata mail.
Hur ändrar jag detta?

Jag har skapat en unik e-postadress i form av admin@forum.se som jag således lagt till under Adminpanel > Allmänt > E-postinställningar
Ändå fortsätter det komma till min privata mail och inte till admin@forum.se, varför?

Frågade mitt webbhotell om jag hade kvar min tidigare vidarebefordring (i början vidarebefordrade jag mail till admin@forum.se till min privata men tog senare bort det).
Mitt webbhotell skickade ett mail till admin@forum.se för se om det vidarebefordrades men det gjorde det inte, de kunde senare konstatera att det är någon inställning i mitt forum som skickar.

Jag får alltså aktiveringsmailen till min privata mail och jag begriper inte hur jag ändrar det.
Inga mail kommer till admin@forum.se så det är garanterat ingen vidarebefodring som spökar.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Re: Aktiveringsmail hamnar fel

Inlägg av Holger »

Aktiveringsmailet går till admins mailadress, inte till forumets. Forumets mailadress som du har ställt in är avsändare och reply-to-adress.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Rebecka
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Re: Aktiveringsmail hamnar fel

Inlägg av Rebecka »

Jaha, då förstår jag. Har ändrat det nu. Tack!
Skriv svar