Byta Header/logga IDLaunch Black

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
matthew
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Byta Header/logga IDLaunch Black

Inlägg av matthew »

Hej!

Har sökt och letat som bara den för att hitta hur man bytar logga, men inte hittat något som hjälpt mig ännu.
Använder temat IDLaunch Black style. Ska man göra på något speciellt sätt med detta temat?

Är som sagt bara huvudloggan som jag vill byta ut, allt annat är jag nöjd med.
Kan tillägga att jag är mer än nybörjare på koder och dylikt.

Tack på förhand
Mvh Mattias
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Byta Header/logga IDLaunch Black

Inlägg av Sinom »

Hej Mattias!

Du behöver redigera/byta ut den bilden som ligger i \styles\IDLaunch_Black\theme\images och heter logo.png

Du kan skapa en egen bild med storleken 1000px x 114px och ladda upp via FTP med samma namn till mappen jag angav ovan så har du bytt i den.

Glöm inte uppdatera stilen i Administrationspanelen:
Gå till Administrationspanel >> Stilar >> Välj Mallar/Teman/Bildpaket > DinStil - Uppdatera

- Sinom
Bild
matthew
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Inlägg av matthew »

Tack!

Hur gör jag nu för att ändra så att det blir svart vid sidan om min logga istället för vitt? Testade att göra om bg_menu till en svart, men det gick inge vidare.

Mvh Mattias
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Inlägg av Sinom »

header-bg.png heter filen. Om du gör om den och uppdaterar stilen i ACP så kommer den att ändras.

- Sinom
Bild
Skriv svar