Hej.
Hållt på med datorer sen 1982 och jobbar som datortekniker sen 14 år tillbaka men har inga kunskaper
om phpbb och hur det fungerar.
Har på mitt forum -> http://www.fotogenforum.se/fotogen/phpBB3/index.php haft användare
som önskat sig chatfunktion och fastnade för mchat, när jag läste installations manualen så
tänkte jag för migsjälv att jag borde leja ut dethär jobbet
Men igårkväll tänkte jag att jag skall klara detta själv och gjorde det men har några mycket irriterande buggar:
1. site_logo.gif har jag tidigare ställt storleken på i filen styles/prosilver/imageset/imageset.cfg men igår så ballade
storleken på loggan ut och hela framsidan ser konstig ut.
2. Bold, italian,Quote osv raden när man skapar ett inlägg har slutat fungera, om jag markerar en bit text och trycker
på B knappen så ser jag att själva knappen fungerar men tecknen för bold kommer inte...
3. i ACP har fliken Användare och grupper slutat fungera, när jag trycker på fliken så får jag en tom ruta och urlen:
http://www.fotogenforum.se/fotogen/phpB ... f7c05&i=12
Har suttit med detta i 4-5 timmar och funderat sönder mig, funderar på att lägga tillbaka orginalfilerna
och avinstallera Mchat... men tänkte ändå att jag postar detta inlägg omifall att nån kunnig ser felet och
kan hjälpa mig.
Erkänner att jag måste ha gjort något fel i någon av filerna, kan bara inte hitta den....
Kör senaste versionen av phpbb.
phpbbs filmängd skrämmer mig
SL!
Jukka




