Error 500 - När jag ska ändra kategori behörighet

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Amazonas
Medlem
Medlem
Svar: 0

Error 500 - När jag ska ändra kategori behörighet

Inlägg av Amazonas »

Hej!

Har helt plöstligt börja få följande felmeddelande i vårt phpbb 3.0.8 forum:

"Error 500: Internal Server Error
The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.

The problem is on the server side, not with your browser or the address. Most probably, a certain service (e.g., Tomcat engine) is down. Please contact your webmaster.
"

Upptäcktes först när en del användare fick upp detta när de skulle bifoga bilagor, men idag upptäckte jag även detta när jag skulle in och ändra kategoribehörigheter.
Just bifoga bilagor verkar inte drabba alla användare, jag har själv bara lyckats få felet då jag sitter på en Mac och Firefox 4. Men användare med Win 7 och Google Chrome får felet, men inte jag med samma setup... känns ju jäkligt lätt att felsöka :? När det gäller kategoribehörigheterns så spelar det dock ingen roll vilket OS eller webläsare jag kör med.

Kör forumet hos Surftown på en linux server. Har varit i kontakt med Surftown support och de har kollat på sin sida och säger att det inte finns några fel. Vänder mig nu till er experter :)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Error 500 - När jag ska ändra kategori behörighet

Inlägg av Peetra »

Om du har ett omodifierat forum är det enklast att försöka fixa istället för att felsöka. Skicka upp alla phpBB3-filer från ett paket, som du laddar ner (använd inte alltså gamla från din dator) från http://www.phpbb.com/downloads/olympus.php

För att felsöka, börja med att kontrollera rättigheterna på filerna och katalogerna. ACP hart ju samma stil oavsett vad forumet använder, men de som får problem med att ladda upp skulle ju kunna vara så vämliga och hjälpa till genom att kolla om de får det även med prosilver-stilen. Så att man kan kolla om det är i stilen liksom. :)

I slutet av config.php har du debugger-rader som är bortkommenterade med // Avkommentera dem och se om du får något felmeddelande. Som admin får man mer eller mindre tolkbar information om man klickar på länkarna längst ner, då man har debuggern på. Även vanliga användare klan få felmeddelanden längst uppe, som de ibland hamnar å vara rackans snabba med att försöka copy/pasta. :P
Användarens profilbild
egetforum.se
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av egetforum.se »

Har du ändrat något i template filerna? Prova att rensa cachen för templates på första sidan i ACP.
Amazonas
Medlem
Medlem

Inlägg av Amazonas »

Skumma är att jag inte gjort några ändringar alls, slutade bara funka över en dag.

Hur som haver så verkar det numera vara löst i alla fall. Gjorde en ren phpbb3 installation och använde samma databas som den tidigare fast med nytt prefix på tabellerna. Kopierade sedan över datan från de tabeller i gamla databasen som behövdes. Nu ser allt ut att fungera som det ska.
Skriv svar