____________________________________________________________________________________________________
Följande saker jag "irriterar" mig på och dem är
- (1) Varje gång jag loggar in står det "Information, Du loggades in. Återgå till index"
- (2) Varje gång jag loggar ut står det "Information, Du loggades ut."
- (3) Varje gång jag loggar in som administratör-panelen står det "Information, Du verifierades och kommer nu att, vidarebefordras till administrationspanelen. Fortsätt till administrationspanelen"
- (4) När man klickar på "Fet stil, kursivt, undertrycket", varför kan man inte se dem i realtid direkt när man skriver, än och se dem i koder? (Tar sådan funktion mer belastning på serven?) detta enklare för dem besökande, annars blir hon/han endast förvillad av en massa konstiga tecken (exempelvis vill skapa en "list". Men för en som håller på med hemsidor php, eller enkel html så är det inga problem.
- (5) varje gång nytråd är postad, står det "Meddelandet sparades. Visa ditt meddelande, Återgå till kategorin du senast besökte" (istället direkt till dit nyskapta tråd och därifrån själv sen gå vart näsan sen pekar)
- (6) Att förhandsgranska en tråd som man jobbar med, så går det åt ca 15-20kbit (beroende på din novell), med detta då menat bra om det går och göra sakerna jag skrev i punkt (4) (men ändå behålla funktionen)
Punkterna 1,2,3 är optimering, eller åtminstone 1, 2 och 5, för det går åt ca 20kbit att hämta en sådan sida och när "1000personer" gör det samtidigt blir det belastning på serven med 20 000Kbit, med andra ord 20Mb i sekunden för och överdriva det hela.
Så måste jag veta att jag har loggas in (vill ha det att man kommer direkt till kategorierna), måste jag veta att jag loggas in i adminpanelen (efter jag skrivit mitt namn och lösenord) för jag vet ju redan att jag skall dit, annars bra meddelande att "du skrev fel admin/lösen" eller annat "php felmeddelande" men inte att det skall stå vart jag redan vet, vart jag är på väg... de e som och bli "idiot förklarad", hoppas ni förstår hur jag menar, men onödigt slöseri med kb-strömmar om något man vet, man redan gör.
mvh
Johan Norberg
p.s
Kanske fel kategori, denna tråd?