Ingen direkt mod men...

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

jePPeOne
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Ingen direkt mod men...

Inlägg av jePPeOne »

Hejsan!

Detta är ju inte en mod men det värkade passa in bäst på min fråga.

Jag håller på med ett forum, och vill lägga till egna länkar i menyn, som går till lite olika ställen på forumet och andra addons, jag har lagt in dom i overall_header.php, dom syns som dom ska och så, men jag bli utloggad när jag använder mig av dom, jag antar att det är för att dom länkarna inte skickar med "sid" som dom andra sidorna gör t ex. "index.php?sid=massa_text" jag får dock inte fram vart dessa sätts och kan derför inte lägga med dom i länken, hur gör jag för att lägga in länken på det korrekta sättet? :)

Hoppas ngn kan ge mig ett snabbt svar då dom som forumet vänder sig till börjar tjöta :D...

(Jag använder mig av phpBB 2.0.21)

//mvh jePPeOne
jePPeOne
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av jePPeOne »

Är det ingen som vet :?: ... Eller orkar ni bara inte hjälpa till?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Om du vill göra saker som innehåller SID måste du göra det i t.ex. page_header.php... inte i overall_header.tpl. Alla länkar du skapar som HTML i TPL-filen är helt statiska.

Du får istället göra en Template-placeholder i TPL-filen, och tala om i PHP-filen vad den ska fyllas med.

Det finns en funktion i systemet som sköter tillägget av SID, och den heter append_sid(). Exakt hur den fungerar hinner jag inte gå in på... just nu. (Ska upp kl.5...)

Lycka till!

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar