Hur uppdaterar man phpbb ? jag ska uppdatera till phpBB 2.0.19 och har laddat ner dom där ändrade filerna, men hur gör jag nu ? Är det bara och publicera i phpbb2 mappen och sen köra ? När jag installerade phpbb för första gången, så kunde man välja om man skulle installera eller uppdatera, men nu har jag ju tagit bort mappen install som man skulle ?
hur gör man ?
mvh Jessica
Uppdatera
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kör du phpBB 2.0.18 just nu?
Har du inga moddar installerade?
Då laddar du upp de uppdaterade filerna som du laddat hem. Sedan kör du /install/update_to_latest.php (skapa mappen install igen och radera den och update_to_latest.php efter det att du har kört filen).
Har du inga moddar installerade?
Då laddar du upp de uppdaterade filerna som du laddat hem. Sedan kör du /install/update_to_latest.php (skapa mappen install igen och radera den och update_to_latest.php efter det att du har kört filen).
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Det följer med en ny "Install"-mapp. Du laddar helt sonika upp alla de mappar/filer som du laddat ned. Sedan kör du install/update_to_latest.php .
Du bör dock tänka på att om du har några MODar kan dessa komma att förstöras, med tanke på att updaten editerar filer som MODar redan kan har varit inne och editerat. Så ifall du har mycket MODar bör du göra uppdateringen manuellt.
Finns annars anvisningar under phpBB2/docs/install.html
Du bör dock tänka på att om du har några MODar kan dessa komma att förstöras, med tanke på att updaten editerar filer som MODar redan kan har varit inne och editerat. Så ifall du har mycket MODar bör du göra uppdateringen manuellt.
Finns annars anvisningar under phpBB2/docs/install.html
Kod: Markera allt
7.ii. Changed files only
This package contains a number of archives, each contains the files changed from a given release to the latest version. You should select the appropriate archive for your current version, e.g. if you currently have 2.0.17 you should select the phpBB-2.0.17_to_2.0.18.zip/tar.gz file.
The directory structure has been preserved enabling you (if you wish) to simply upload the contents of the archive to the appropriate location on your server, i.e. simply overwrite the existing files with the new versions. Do not forget that if you have installed any Mods these files will overwrite the originals possibly destroying them in the process. You will need to re-add Mods to any affected file before uploading.
As for the other upgrade procedures you should run install/update_to_latest.php after you have finished updating the files. This will update your database schema and increment the version number.Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst