Stil Administration

Frågor kring teman (forumets design) för phpBB 2.0.x.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
rolfcson
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Stil Administration

Inlägg av rolfcson »

Fantastiskt! Det funkar!

Nu har jag börjat kolla runt på vad en Admin kan göra. Första frågetecknet:
Följande lista innehåller alla teman som är tillgängliga för de mallar som du har. Artiklarna på denna lista har ännu inte blivit installerade i phpBB databasen. För att installera ett tema klicka på install länken brevid en post.
Hur gör jag för att installera denna lista? Det var helt tomt på den sidan.

/Rolf
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Ett tema är t.ex. subSilver som är förinstallerat. Man kan ladda upp alternativa teman i mappen templates.
Dessa måste sedan först installeras i databasen. Det gör du på den sidan.

Jag vet om en del sajter som kör 4-5 teman samtidigt för att användarna ska ha möjlighet att välja det dom gillar bäst. Men det blir förståss 4-5 gånger mer jobb om det ska göras en uppdatering eller om ett hack eller en modd ska installeras, eftersom alla ändringar måste göras i alla teman! Jag kan bara rekommendera att bara välja ETT enda tema, och det så snabbt/tidigt som möjligt.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
rolfcson
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Inlägg av rolfcson »

Ett tema är t.ex. subSilver som är förinstallerat. Man kan ladda upp alternativa teman i mappen templates. Dessa måste sedan först installeras i databasen. Det gör du på den sidan.
Det verkar komplicerat. Det är väl iofs inget större fel på subSilver. Rent utan en massa "lullull". Jag fortsätter nog med det.

/Rolf
Skriv svar