"Egen" footer

Frågor kring teman (forumets design) för phpBB 2.0.x.

Moderator: Moderatorgrupp

MN
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

"Egen" footer

Inlägg av MN »

Jag skulle vilja göra en egen footer, men inte på så sätt att ändra i designen i första hand, utan bara lägga till lite egen text.

Alltså, där följande text står:" Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group, Swedish translation by virtuality © 2003" , så skulle jag vilja lägga till lite info, ex en länk med epost till webmaster. Var hittar man dessa texter? Och sedan skulle jag vilja ändra lite också, någon som vet hur vett och etikett fungerar när det gäller sådant?

Till exempel skulle jag vilja ändra lite där det står om översättningen. Har nämligen phpbb-forumet som grund för hela min sajt, alltså även filer som inte har med forumet att göra. Därför är det samma header och footer på mina helt egna texter också, vilket blir lite märkligt eftersom virtuality inte har översatt dessa texter ;) Hur kan man rent tekniskt ändra denna rad i footern och vad är etiskt rätt att göra? Tilläggas ska också att jag använder virtualitys översättning som grund i forumet, men jag har ändrat på MYCKET till mina egna varianter.

Tacksam för lite råd och tips, hittade nämligen inget liknande när jag sökte på här på forumet.

/MN
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Kolla in filen:
/includes/page_tail.php

Samt tillhörande templatefiler:
/templates/<din_template>/overall_footer.tpl
/templates/<din_template>/simple_footer.tpl

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
MN
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av MN »

Tackar. Jag har nu lagt till lite eget i footern, det fungerade bra. Eftersom jag var osäker hur jag skulle göra med "swedish translation by..."-texten, så lät jag den vara kvar, men ändrade formuleringen på den lite: "Svensk översättning av forumdelen: virtuality © 2003".

/MN
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

MN skrev:Tackar. Jag har nu lagt till lite eget i footern, det fungerade bra. Eftersom jag var osäker hur jag skulle göra med "swedish translation by..."-texten, så lät jag den vara kvar, men ändrade formuleringen på den lite: "Svensk översättning av forumdelen: virtuality © 2003".

/MN
Det var en bra lösning!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar