Jag har haft problem med att skicka massutskick. det löste jag genom att följa denna tråden
När man registrerar en ny användare så får man ett mail om aktiveringslänk och det går att aktivera o.s.v
Så nu undrar jag lite, vad är fel?
Sökt och sökt på detta forumet men har inte hittat något som skulle lösa detta problemet.
SMTP-server = smtp.skoliosforum.se
Port = 587, 25 (har testat med båda portarna)
Autentiseringsmetod för SMTP = PLAIN
(har även testat med login/POP-BEFORE-SMTP ( mitt problem kvarstår)
SMTP-användarnamn = vald e-postadress
SMTP-lösenord = valt lösenord till ovan valda mail
Vad ska jag göra för att få igång det? :/
Jag får mail om användaren loggar in, men jag får ingen notifiering via mail att jag fått ett privat meddelande på forumet.
detta trots att jag talat om i inställningar att den ska skicka ut ett mail när man fått ett nytt PM
mail error
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Re: mail error
Är denna funktion ikryssad i Kontrollpanelen > Inställningar > Ändra inställningarna för meddelanden?
- Sinom
- Sinom
-
jessar1994
- Aktiv medlem

Ja det är den, skickade PM lägger sig inte heller i mappen skickat, dom lägger sig i utkorgen :/Sinom skrev:Är denna funktion ikryssad i Kontrollpanelen > Inställningar > Ändra inställningarna för meddelanden?
- Sinom
Är det inte så att PM ligger där tills mottagaren läst det? Så är det på ett äldre phpbb-forum som jag är medlem i.jessar1994 skrev: Ja det är den, skickade PM lägger sig inte heller i mappen skickat, dom lägger sig i utkorgen :/
"Föraren dör lugnt och stilla i sömnen, medans passagerarna dör skrikande när bilen kör utför stupet"
-
jessar1994
- Aktiv medlem

Stämmer, fick problem med databasen och hade inte tagit backup så ja jag fick börja om på ny kula.Trötter skrev:Är det inte så att PM ligger där tills mottagaren läst det? Så är det på ett äldre phpbb-forum som jag är medlem i.jessar1994 skrev: Ja det är den, skickade PM lägger sig inte heller i mappen skickat, dom lägger sig i utkorgen :/
När jag nu testar systemets funktioner igen så verkar det funka
Hoppas det fortsätter så, nu kör man backup