Diskussionstråd - Nyheten "Nytt utseende"
Moderator: Moderatorgrupp
Diskussionstråd - Nyheten "Nytt utseende"
- Sinom
Re: Diskussionstråd - Nyheten "Nytt utseende"
Vad är det för tema?
Ingen support via PM!
Förhoppningsvis så skall det gå fort att vänja sig.
Jag byggde stilen med Metro som bas för header samt footer.
Alla ikoner är GPL-licensierade, likaså bakgrunden.
Annars så är det lite prosilver-knappar etc.
Samt en ny-gjord logotyp.
- Sinom
Lite tydligare framhävning av olästa inlägg/trådar vore dock bra! Den blåa ikonen och den lilla orangea (särskilt den) försvinner lite, syns dåligt!
Edit: och sidans bakgrund skulle kunna ha lite mer kontrast mot inläggens bakgrund, så att inläggens gränser blir tydligare.
Ingen support via PM!
Det blev ett verkligt tapp efter Marcus. Jag blev rätt så chockad. Jag skulle uppskatta om vi nämner honom och hans insatser. Han har gjort mer än någon annan. Föreslår du lägger till en rad i sidfoten (tillägget fetat):
"phpBB.se startades den första Juni 2003 utav Jakob Persson (Kail) samt Erik Johnsson. Namnet på webbplatsen var då phpBB-se.com. Denna webbplats drevs under många år av Marcus Farrington (1975-2013) och vi minns med värme hans insatser och engagemang. Syftet med webbplatsen är att erbjuda svenska phpBB-användare support på svenska samt översättning utav denna forumplattform."
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Men även om alla vet att det inte var mellan 1975 och 2013 som platsen drevs av Marcus så kanske det vore bättre med
phpBB.se startades den första Juni 2003 utav Jakob Persson (Kail) samt Erik Johnsson. Namnet på webbplatsen var då phpBB-se.com. Denna webbplats drevs under många år av Marcus Farrington († 2013) och vi minns med värme hans insatser och engagemang. Syftet med webbplatsen är att erbjuda svenska phpBB-användare support på svenska samt översättning utav denna forumplattform.
Ingen support via PM!
Återgick till prosilvers knappar, då jag håller med dig Holger om att det var lite svårt att se vad som var nytt etc.
Bakgrunden fick även en lite mörkare ton.
Kommer Ni på något mer så skriv gärna!
Det går nu att länka till reglerna direkt, utifall någon bryter dom. Det händer dock väldigt sällan här
Ingen support via PM!
Går dock inte att se något vid mousover i viewforum
Ingen support via PM!
- skorpion76
- Medlem