Om man inte vill ha webbhotell
Moderator: Moderatorgrupp
- egetforum.se
- Gammal medlem

Re: Om man inte vill ha webbhotell
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Om man har tillräckligt med lina uppåt och en ens semibra dator att ha servern på stående, så är det nog ekonomiskt lönande att ha sajten hemma hos sig. Jag har inte kollat vad det kostar att hyra in sig i en severhall, men det är givetvis den bästa lösningen om man har egen hårdvara.
Det praktiska med att ha den hemma är ju att man kommer åt rackarn fysiskt om något blir helt fel. Det är sådär lagom roligt att hoppa i bilen och köra 40 kilometer(råkar vara avståndet till närmsta fysiska "riktiga" server jag vet var den ligger) om man inte kommer åt servern på normalt sätt via favvo-protokollet.
Skolans nyaste server har stått på katedern i vår klass det här året, för tillfället har den iofs inte används för annat än att träna SSH-kontakt, *NIX-baskunskap och skapa html5-sidor, men grundat på det så jag ser inte problemet med att ha en hemma heller.
Tack för länken egetforum.se! Lustigt att jag just igårnatt faktiskt hade en serverdiskussion om just debian och dess fina stabilitet och själv vaknade för att kanske inte vara så slaviskt pro-ubuntu.
Att börja trixa med en egen server när man aldrig har administrerat en webbsida tror inte jag är den bästa idéen. Kör på ett webbhotell till början med.
/marcus
Anledning: Inga reklamlänkar, tack!
Anledning: Inga reklamlänkar, tack!
- skorpion76
- Medlem