Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
I förrgår (?) lanserades PHP 5.4 och jag slog på det på forumet. Såg bra ut, tills jag loggade ur och loggade in. Fick massa php-error, som att header redan var sänt osv. Och det går inte att logga in!
Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfkc() should not be called statically in /home/SAJT/www/forum/includes/utf/utf_tools.php on line 1663
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1035: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/utf/utf_tools.php:1663)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1035: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/utf/utf_tools.php:1663)
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/SAJT/www/forum/includes/utf/utf_tools.php:1663) in /home/SAJT/www/forum/includes/functions.php on line 4668
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/SAJT/www/forum/includes/utf/utf_tools.php:1663) in /home/SAJT/www/forum/includes/functions.php on line 4670
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/SAJT/www/forum/includes/utf/utf_tools.php:1663) in /home/SAJT/www/forum/includes/functions.php on line 4671
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/SAJT/www/forum/includes/utf/utf_tools.php:1663) in /home/SAJT/www/forum/includes/functions.php on line 4672
Backat till PHP 5.3 och då uppträder inte dessa problem.
Har sajten på FS Data, så jag valde bara version i kontrollpanelen WAFF. Valde att slå på 5.4 endast för forumets katalog.
Ställde tillbaka efter nån minut när jag upptäckte det.
Men nu testade jag att ändra alla variabler så de är utan åäö... samma problem iaf.
Gjort en testsida med variabler med eller utan åäö. Det är inte det som är problemet med PHP 5.3...
Verkar som det inte går att skicka en array med POST.
(statisk funktion)
I PHP4 kunde man använda detta skrivsätt utan problem.
I PHP5 kan ställas in hur skript ska reagera när icke statiska funktioner anropas statiskt.
Istället kan man använda