Fel vid installation

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2011-12-01 13:58
Svar: 0

Fel vid installation

Inlägg av NilsF »

Hej alla! :D

Jag försöker installera "thanks mod" till mitt phpbb3 forum. En mod som gör att man kan tacka folk för bra svar. Jag använde automod (för första gången) fick upp filen, "lyckades med installationen", men jag får ett fel.

Parse error: syntax error, unexpected T_ELSE in /home/xxx/public_html/forum/cache/tpl_prosilver_forumlist_body.html.php on line 95

Själva felet gör så att jag inte kan se forumets framsida med alla kategorier etc. Men jag kan komma in på de olika "topics" via "Visa aktiva trådar".

Jag letade upp detta och tror att det ska vara något här:

<dt title="<?php echo $_forumrow_val['FORUM_FOLDER_IMG_ALT']; ?>">
<?php if ($this->_rootref['S_ENABLE_FEEDS'] && $_forumrow_val['S_FEED_ENABLED']) { ?><!-- <a class="feed-icon-forum" title="<?php echo ((isset($this->_rootref['L_FEED'])) ? $this->_rootref['L_FEED'] : ((isset($user->lang['FEED'])) ? $user->lang['FEED'] : '{ FEED }')); ?> - <?php echo $_forumrow_val['FORUM_NAME']; ?>" href="<?php echo (isset($this->_rootref['U_FEED'])) ? $this->_rootref['U_FEED'] : ''; ?>?f=<?php echo $_forumrow_val['FORUM_ID']; ?>"><img src="<?php echo (isset($this->_rootref['T_THEME_PATH'])) ? $this->_rootref['T_THEME_PATH'] : ''; ?>/images/feed.gif" alt="<?php echo ((isset($this->_rootref['L_FEED'])) ? $this->_rootref['L_FEED'] : ((isset($user->lang['FEED'])) ? $user->lang['FEED'] : '{ FEED }')); ?> - <?php echo $_forumrow_val['FORUM_NAME']; ?>" /></a> --><?php } if ($_forumrow_val['FORUM_IMAGE']) { ?><span class="forum-image"><?php echo $_forumrow_val['FORUM_IMAGE']; ?></span><?php } ?>

<a href="<?php echo $_forumrow_val['U_VIEWFORUM']; ?>" class="forumtitle"><?php echo $_forumrow_val['FORUM_NAME']; ?></a><br />
<?php echo $_forumrow_val['FORUM_DESC']; ?>


<?php $_reput_count = (isset($_forumrow_val['reput'])) ? sizeof($_forumrow_val['reput']) : 0;if ($_reput_count) {for ($_reput_i = 0; $_reput_i < $_reput_count; ++$_reput_i){$_reput_val = &$_forumrow_val['reput'][$_reput_i]; if ($_reput_val['S_THANKS_FORUM_REPUT_VIEW'] && $_reput_val['FORUM_REPUT'] && ! $this->_rootref['S_IS_BOT'] && ! $_reput_val['S_THANKS_FORUM_REPUT_VIEW_COLUMN']) { ?>

Men jag kan inte koda för 5 öre, så har ingen aning vad som är felet. Har försökt googla fram något, utan resultat.

Hur löser man detta? Otroligt tacksam för svar!
//Nils
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 11527
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 14

Re: Fel vid installation

Inlägg av Sinom »

Hej NilsF!

Ladda upp en ny (omodifierad) version utav forumlist_body.html till \styles\prosilver\template

Logga sedan in på administrationspanelen och uppdatera stilmallarna.

Vad har du för länk till ditt forum?

- Sinom
Bild
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2011-12-01 13:58
Svar: 0

Re: Fel vid installation

Inlägg av NilsF »

Var får man tag på en ny? Kan man ladda ner från phpbb.com? Den jag sparade har jag ändrat lite i. Råkade nämligen skriva över den i all hast.

Hemsidan är hemlig för tillfället, så kan inte visa. Tyvärr!
uppdatera stilmallarna.
Man gör det med hjälp av cashe minnet och f5?

Tack för ditt svar Sinom!

Ha det bra
//Nils
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2011-12-01 13:58
Svar: 0

Re: Fel vid installation

Inlägg av NilsF »

Jag fick upp forumet igen. Men det ser lite konstigt ut nu:

http://i39.tinypic.com/35isuwx.png

Se bilden.

Två problem. Första problemet ser du ganska tydligt under "trådar". Hur löser man detta?

Den andra är längst upp till vänster: CONTACT_BOARD_ADMIN_SHORT. Det var en mod jag installerade så jag skulle kunna ha en "kontakta mig" sida. Men jag vill lägga till den i min menyrad, vilket jag iof lyckades med själv. För jag klickade in på den länken och gjorde ctl + c och la till den själv. Så vad jag vill är att jag vill få bort den. Vet du hur man gör det? Den finns över phpbb loggan. Så den borde vara i header..något? Man borde egentligen bara kunna radera själva stilen där?

//Nils
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2011-12-01 13:58
Svar: 0

Re: Fel vid installation

Inlägg av NilsF »

Jag och pysslat en hel del nu. Men får ett annat fel nu:

Parse error: syntax error, unexpected '}' in /home/xxx/public_html/forum/includes/template.php(668) : eval()'d code on line 75

Jag har googlat lite om det. Men blev inte klokare. Hur fixar man detta? Ska jag skriva in hela koden så att ni/du kan se på den?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Fel vid installation

Inlägg av Peetra »

NilsF skrev:unexpected '}'
Det tyder på att du(eller såvitt jag förstod rätt automod) har glömt ett { nånstans tidigare. Kolla i install.xml vilka ändringar som skulle göras i filen includes/template.php och se till att de blivit gjorda.

Om det var hebreiska, eller om du inte får till det , posta länk till var du laddade ner MODden, samt några hundra rader från början ur includes/template.php i code-taggar
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2011-12-01 13:58
Svar: 0

Re: Fel vid installation

Inlägg av NilsF »

Jag har börjat lyckas nu. Jag har fått upp själva forumet, men det blir problem här:

http://i39.tinypic.com/35isuwx.png
(Länken kan vara lite långsam)

Det blir inget "error" nu. Men det ser konstigt ut. Tänkte att jag skulle kunna byta ut filen som är konstig mot en ny, "oändrad" fil. Vad heter .html filen som bestämmer hur det på bilden ser ut? (vet inte vad det heter)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Fel vid installation

Inlägg av Peetra »

Har du uppdaterat temat, samt tömt forumcache efter att ha gjort ändringarna? (Å tömt egen webbläsarcache) Cache tömmer man mitt på första sidan i ACP, temat uppdaterar man i ACP --> Stilar --> Teman Klicka på Uppdatera i raden för prosilver.

Filerna, som påverkar det du har på bilden heter overall_header.html och index_body.html.
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 11527
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 14

Re: Fel vid installation

Inlägg av Sinom »

NilsF skrev:Man gör det med hjälp av cashe minnet och f5?
  • Logga in på Administrationspanel >> Stilar >> Välj Mallar/Teman/Bildpaket för din stil och klicka på Uppdatera!
  • När du är klar, så har du tömt filerna från cachen och kommer se ändringarna nästa gång du går till forumet och tycker på F5.
Har ditt forum sett helt normalt ut från början? (Före du installerade thanks-modden)

- Sinom
Bild
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2011-12-01 13:58
Svar: 0

Re: Fel vid installation

Inlägg av NilsF »

Tack så mycket till er båda! Jag har nu löst problemet!

Detta kvarstår dock och förvärrades lite efter det att jag ändrat alla filerna till ursprunget:

Såhär var det före jag gjorde det:
Före.png
Före.png (119.28 KiB) Visad 10493 gånger
Såhär blev det efter jag gjort det:
Efter.png
Efter.png (154.71 KiB) Visad 10493 gånger
Hur löser man detta?

Tack för era flitiga svar. Den dagen jag blir bättre på detta ska jag försöka hjälpa de jag kan!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster