autosize forum ?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
autosize forum ?
hur gör jag mitt forum till autosize så som min hemsida är ?
när jag sitter på en mindre skärm så är forumet heltfel, mer till höger and vad själva hemsidan är.
Sen hur gör jag så att själva forumet´s längd är samma som själva hemsidans ram ?
Jag använder http://ishimaru-design.servhome.org/for ... kgrey.html
Min hemsida:
http://www.vildsvinsjakt.nu/forum/index.php
En modifierad hemsida jag hittade:
http://www.playbypost.co.uk/pbp/index.php <- fattar inte hur han har ändrat längden på sitt forum...
Re: autosize forum ?
Löst det med fixed size på hemsidan >.<
Har testat allt i flera dagar och när man äntligen hittar ett forum som kan hjälpa så löser man ett problem
men iallafall, hur ändrar jag längden på forumet så att det passar bra in i ramen ?
Sorry för dubbel post!
Man brukar få igång sina hjärnceller då man hamnar att förklara sitt problem.demii skrev:när man äntligen hittar ett forum som kan hjälpa så löser man ett problem![]()
Jag är så trött att jag inte ens förstår frågan nu.men iallafall, hur ändrar jag längden på forumet så att det passar bra in i ramen ?
på en mindre skärm.
Hur gör man för att få hemsidan att vara fixed size fast samtidigt vara i mitten av personens skärm ?
har det så här nu, säkert helt fel men det funkar förutom att det inte blir center
<body style="margin: -9px; width: 1000px;">
Kan jag lägga in något här som gör att hemsidan är i center på skärm, kvittar vad man har i upplösning.
Ja, det är bredden jag menar på forumet =)
Helt sjukt, fixade center av hemsidan själv
ska alltid ställa frågor här
jag ställer frågor och jag svarar
<body style="margin: -9px; width: 1000px; margin-left: auto; margin-right: auto;">
Wrap =) så kass man är på allt det här
Men nu är det fortfarande bakgrunds färgen som behövs ändras.
Har testat att lagt till
body {
background-color: #111;
}
i overall_header, style.css och inget av det funkar :S
Kan ändra min bakgrundfärg utanför hemsidans 1000px ram på hela hemsidan förutom på forumets hemsida
Någon som har ett förslag ?
Bakgrunds färgen som är nu på forum sidan är #222222 fast den skall vara #111111
hade ingen rad som det stod det på men jag har det nu så jag ska ta en titt =)Peetra skrev:Du har rad som background-color: #222222; på åtskilliga ställen i styles/prostylize_darkgrey/theme/colours.css det borde vara någon av dem du ska ändra på.
ändrade alla #222222 till #111111 och det hände inget med hemsidan, ingen färg ändrades :/ rensade cachen och rensade chrome också...
Något måste blocka det :/
gjorde ett nytt style.css där jag la in
Kod: Markera allt
html, body {
background-color: #111111;
}efter:<link href="{T_THEME_PATH}/web/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen, projection" />
Hittade denna lsningen ifrån ett annat phpbb style som jag hade<!-- IF S_CONTENT_DIRECTION eq 'rtl' -->
<link href="{T_THEME_PATH}/bidi.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen, projection" />
<!-- ENDIF -->