Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag hämtade först phpBB 3.0.5. Därefter lade jag till språkfilerna för svenska. Jag var tvungen att lägga dem i mapparna för engelska för att det skulle fungera. Nu när jag ska ändra tiden till svensk tid så står det i dropdownrutan bara English (inte Svenska) - lite förvirrande. Jag ändrar tiden men det funkar bara om jag tar bort cookies och bara så länge det fönstret är öppet.
Jag har installerat språkpaketet Svenska i "System" i Administratörspanelen men fortfarande återgår forumet till " Alla tidsangivelser är UTC" istället för UTC+1 som jag ställt in det på.
Det är förmodligen en lokal inställning i din profil, testa att ändra det i Kontrollpanel -> Inställningar.
Om du vill vara 100% säker på att det är standard för nya användare och gäster, så går det alltid att logga ut och kontrollera det.
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.