REQ: Översättning av UMIL
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp
REQ: Översättning av UMIL
Hojta till om du vill göra denna översättning. Jag kan kontrollera den och skicka den till skaparen av UMIL om den ser användbar ut. Det är önskvärt att diskutera ord och fraser, vars översättning man är osäker på. Här på phpbb-se har vi ett naturligt diskussionsställe för det, tycker jag. (Om inget bra ord hittas, så översätter man inte det ordet alls.)
http://www.phpbb.com/mods/umil/
mvh Peetra.
Anledning: Piffat upp det lite, så det syns att det är en "request".
Re: REQ: Översättning av UMIL
hoppas att det duger.
Jag tror att det blivit fel med kod och variabler (platshållare för sträng) lite grann, tyvärr är jag helt inne på teori här, så jag skulle gärna vilja se att det är en testad version före jag skickar in den. Jag har dessutom endel invändningar ang. övers. Men jag vill helst ha en verifikation (alltså ett inlägg här.
Kod: Markera allt
'CONFIG_NOT_EXIST' => 'ERROR: Konfig variabeln %lerna finns inte.',
'CONFIG_NOT_EXIST' => 'ERROR: Config variable %s does not exist.',
mvh Peetra.
Flummigt? Låt mig förklara.
Stränghanteringen fungerar så här:
'TEST' => 'Mitt användarnamn är %s och jag bor i %s.',Kod: Markera allt
'TESTTEXT' => sprintf($user->lang['TEST'], $username, $location)/marcusMitt användarnamn är marcus och jag bor i Skövde.
PS!
http://se2.php.net/sprintf beskriver mer ingående hur sprintf fungerar.
DS!
Ursäkta för att jag inte svarat har haft mycket och göra.
Översättningen funkar och som sagt det ska vara %s och ja det vart lite fel det erkänner jag (var inte tillräckligt uppmärksam)
angående översättningen i helhet det är bara och ändra om du känner att det har blivit fel
eller så säg till vad du tycker är fel så kan det fixas. Kanske komma med ett par möjliga översättningar så får
användarna på forumet säga vad dom tycker.
Men nu har jag lite tid över igen.
Jag har gått igenom översättningen igen och har uppdaterat med den nya UMIL versionen 1.0.1.
Den ska stämma men det finns kanske andra ord man kan använda, men det ska nog vara rätt.
Jag funderar även på en översättning av Support Toolkit (STK) om det skulle finnas intresse av det.
- Bilagor
-
- umil.rar
- Obs för UMIL 1.0.1
- (2.33 KiB) Nerladdad 550 gånger
bara jag hittar info så kan jag testa den och se så allt stämmer.
förresten, har du själv provat UMIL? det är bra att testa saker och ting innan man publicerar nåt.
SummerADDE.se
1. Vem är den frågan till?charmander skrev:förresten, har du själv provat UMIL? det är bra att testa saker och ting innan man publicerar nåt.
2. Ganska syrligt det som står in andra meningen.
Om UMIL fungerar eller ej har inte särskilt mycket med översättningen att göra.
Dessutom är översättningen ett ständigt pågående arbete där man vid något tillfälle måste välja att publicerar det för att få ett större test om man är rätt ute med sina tolkningar av ursprungsspråket (vanligtvis engelska).
Tvivlar starkt på att översättaren bara laddade ner språkfilerna och översatte utan att kolla upp vad sammanhanget var. (vilket jag tolkar det där syrliga påhoppet som)
/marcus
Okej men då ska jag fortsätta med den tillsvidare.Peetra skrev:Jodå, en sån komer de att fråga efter på phpbb.com så småningom. Några länder har redan laddat oppp sina översttninger till toolkit spontant.
charmander
Jag kan bara göra så mycket, det behövs alltid personer som testar ju fler desto bättre.
Sen så om du moddar phpbb3 så kommer du förr eller senare stöta på UMIL, och jag skulle
nog inte göra en översättning om jag inte använde det eller hur?
Som Marcus skrivit
Man bör som sagt känna till sammanhanget. Men det är inte lätt och översätta Engelska eftersom samma ord kan ha fleraTvivlar starkt på att översättaren bara laddade ner språkfilerna och översatte utan att kolla upp vad sammanhanget var.
svenska betydelser. Plus att det brukar bli ganska sent och Trögt för mig iaf bär jag håller på med phpbb
jag har väl inte alltid bra svenska (sämre engelska), men sådana är ju personer med Asberger Syndorom...
men jag ska ju bättra mig allt jag kan.
/C
SummerADDE.se
- Bilagor
-
- sv.zip
- (2.48 KiB) Nerladdad 552 gånger