Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
http://forum.lvg.nu/
Teman: prosilver och lygnare (baserat på prosilver)
Inga MODdar installerade
Nerladdat från http://www.phpbb.com
Vers 3.0.4
Webbhotell: Scorpiondata
Vi installerade forumet själva
Efter att ha uppgraderat vers 3.0.3 till 3.0.4 började robotregistreringarna direkt igen!
Orsak, jag hade gjort en enkel säkerhetsfråga (numerisk) som ett eget profilfält. Inga robotar kom igenom.
Efter uppgraderingen till 3.0.4 krävs plötsligt att variabeln "Visa profilfält" måste vara JA (har hittills varit NEJ) för att frågan ska visas och obligatorisk vid registering. Men jag vill ju att min obligatoriska fråga bara ska ses i samband med registreringen, inte annars. Övriga variabler (av intresse) som är JA = "Visa under registeringen" och "Obligatoriska fält".
Har du provat att ta bort "Visa egna profilfält i användarprofiler" under Belastningsinställningar, som administratör så kommer du se den trots att du stänger av funktionen. Eller under Egna profilfält "Visningsalternativ" Visa i kontrollpanelen: Användaren kan ändra detta profilfält via kontrollpanelen. ej ibockad
Dessvärre har vi fler egna profilfält som jag vill ska synas i användarprofilerna.
Har testat egna profilfält "Visningsalternativ" Visa i kontrollpanelen: Användaren kan ändra detta profilfält via kontrollpanelen. ej ibockad och ibockad. Dessvärre med samma resultat - jag måste välja "Visa profilfält" = JA.
Det finns ett signifikant samband mellan uppgrad 3.0.3 => 3.0.4, det inte många minuter (faktiskt) efter uppgraderingen innan robotreggarna började. Innan var det absolut = 0. Och jag kan även se att de som reggade innan hade fyllt i säkerhetsfrågan, de efter hade det inte.
I mitt huvud finns två alternativ:
1. Det har skett en ändring i funktionen i phpBB 3.0.4. Denna ändring var avsiktlig, det är så här det ska fungera.
2. Det har skett en ändring i funktionen i phpBB 3.0.4. Denna ändring var oavsiktlig (=bugg).
Vet inte om jag har rätt och i så fall inte vilket av ovanstående som stämmer.
Vet bara att det funkade förut, och nu inte.
Vet någon hur "Visa profilfält" det är tänkt att fungera?
Det står: Profilfältet kommer att visas på alla ställen som är tillåtna i belastningsinställningarna. Om du sätter detta till “nej” så kommer fältet att döljas i trådar, profiler och i användarlistan.
Kan inte få det till annat än att egna profilfält borde visas vid registrering eftersom det finns ett flertal andra alternativ som styr detaljerna i hur profilfältet visas och kan redigeras under rubriken "Visningsalternativ"
Nu visas säkerhetsfrågan vid registeringen, men...
Koden tar nu inte hänsyn till att fältet ska vara obligatoriskt så registeringen går igenom utan att fältet fylls i!
Således måste mer kod ändras.
Något som involverar användningen av parametern "Obligatoriskt fält".