Göra så att hela headern blir klickbar

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
Användarens profilbild
Sex_Pistols
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Göra så att hela headern blir klickbar

Inlägg av Sex_Pistols »

Hej, jag har följt den här guiden på PhpBB om hur man ändrar headern och sätter in en egen bild. Men problemet är att bara en del av headern blir klickbar. (den ursprungliga loggan där det står "PhpBB")
Jag skulle vilja att hela headern blev så! Hur gör man? Tack i förhand! :mrgreen:
***************! (Inte rekommenderad för människor under 100000 år)
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Göra så att hela headern blir klickbar

Inlägg av Kjell »

Det står längst ner 5) Refresh your theme and template, vad som menas med det kan du läsa här under: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=4780
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Sex_Pistols
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Sex_Pistols »

Det var ju vad jag gjorde, men det fungerade inte. Bara en del av headern blir fortfarande klickbar. Se här hur jag menar.
Jag har tyvärr ingen url eftersom det ligger på en server i min dator, men jag kan ladda upp om ni behöver det. :idea:
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Jag antar att du inte ska ha texten phpbb creating communities som logga där. Så då kan man göra en genomskinlig bild och byta ut loggan till den genomskinliga bilden.

Det gör du genom att kopiera in den osynliga bilden i mappen <forumroot>/styles/prosilver/imageset/

Sen går man till Administrationspanelen --> Stilar --> Stilkomponenter --> Bildpaket
Klicka på Välj efter huvudlogga i dropplistan. Välj den transparenta bildens namn och Ja på Inkludera dimensioner. Välj samma storlek på den som bakgrundsbilden för headern har, så blir hela headern klickbar. :)

Här är en genomskinlig bild: -->Bild<-- Högerklicka och spara om du vill använda den.

Peetra.
Användarens profilbild
Sex_Pistols
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Sex_Pistols »

Tack så mycket Peetra! ;) Men tyvärr finns det ett problem till. Jag har gjort som du sa, men på nåt underligt sätt, så blir den osynliga headern "flyttad" av något skäl. Titta hur jag menar. Då blir en del av forumlayouten förvrängd, som du kanske ser. Jag har ändrat headerbar i common.css och tagit bort padding och margin, men det hjälpte inte så jag tror inte det är det.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Jag tycker det borde gå genom att minska ner på bredden och höjden lite grann via ACP --> --> --> Bildpaket? Eller missade jag månne nåt i följdfrågan?
Användarens profilbild
Sex_Pistols
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Sex_Pistols »

Asså jag skulle helst vilja att den osynliga bilden blev exakt ovanpå den andra, om du förstår vad jag menar. Går det att göra så? :oops:
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Strax innanför ska väl duga lika bra? Man kan ju göra det så symmetrisk som möjligt.
Mina webbdesignkunskaper (Eller intresse kanske jag måste erkänna. :oops: ) räcker tyvärr inte till petandet i overall_header.html och/ eller temafil som måste göras för att ändra placeringen.
Användarens profilbild
Sex_Pistols
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Sex_Pistols »

Ja det duger lika bra, men ibland kan jag vara så jäkla pedantisk. :lol: Jag gör väl det, tack för hjälpen Peetra. ;) Om någon har någonting att lägga till kan de väl göra det.
Tack!
Skriv svar