Sammarbete? phpbb 3.0 kunskap mot reklam

Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Moderator: Moderatorgrupp

Kategoriregler
Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Sammarbete? phpbb 3.0 kunskap mot reklam

Inlägg av NilleU »

Jag sker "någon" som kan phpbb 3.0 och om kan hjälpa mig att adminstrera samt förbättra över tiden, eventuellt framöver även hosta det. Utbytet är lite fattigt kanske, plats i en banner rotation i sid foten och kanske en stänkare över något nyhetsbrev. Vi har haft sponsorer tidigare och de drar intresse speciellt när vi nämner dem som sponsorer som hjälper oss. Skulle forumet dessutom kunna tjäna en slant vid en eventuell affär tror jag flera skulle överväga att hjälpa till.

Vi är inte stora men jag tror vi kan bli. På ett år har vi blivit:

(per månad)
16,133 Visits
123,965 Pageviews
7.68 Pages/Visit
32.73% Bounce Rate
00:08:30 Avg. Time on Site
36.80% % New Visits

Vi har 666 medlemmar som vi servar med nyhetsbrev varje vecka.

Klicka gärna in på vår sajt som du finner i min signatur om du vill veta mer.
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Re: Sammarbete? phpbb 3.0 kunskap mot reklam

Inlägg av Kail »

Ger du folk skriftligen andelar i ert forum? Skulle du rent praktiskt kunna dela upp köpesumman till "delägarna" vid en försäljning och hur hanterar du skatten isf? Sådana här muntliga luften kan lätt tummas på, i synnerhet om du skulle sluta som webmaster och någon annan tar över. Om man vill hjälpa till utan ekonomisk ersättning ska man se till att ha det skriftligt slipper man stå ord mot ord. Det kan vara en bra chans att förbättra ens kunskaper men det är också ett sätt som många luras på för att utnyttjas (http://no-spec.com/).
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av NilleU »

Kail skrev:Ger du folk skriftligen andelar i ert forum? Skulle du rent praktiskt kunna dela upp köpesumman till "delägarna" vid en försäljning och hur hanterar du skatten isf? Sådana här muntliga luften kan lätt tummas på, i synnerhet om du skulle sluta som webmaster och någon annan tar över. Om man vill hjälpa till utan ekonomisk ersättning ska man se till att ha det skriftligt slipper man stå ord mot ord. Det kan vara en bra chans att förbättra ens kunskaper men det är också ett sätt som många luras på för att utnyttjas (http://no-spec.com/).
Tack för den kommentaren. Jag har tänkt i de banorna jag med. Samtidigt kan ju forumet växa och minska. Nya förutsättningar för sammarbete.

En skriftlig överenskommelse är nog inte fel.

Nej, våra medlemmar är inte delägare.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Jag tror du borde leta reda på någon som vill hjälpa till för att de gillar ditt forum och medlemmarna, inte rent ekonomiskt intresse. Pengar verkar vara ett av de sämsta motivationsmedlen som finns.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av NilleU »

Japp, det har du nog rätt i.
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av NilleU »

Jag ligger lite lågt med detta för tillfället. Det känns jättesvårt att ha någon man inte känner speciellt väl att jobba på detta. Jag får tänka till lite mer.

Troligtsvis kommer det sluta med att man försöker knyta någon till sig som har erfarenhet av PHP kodning, och gärna design för dynamiska webbsidor. Några 100 usd i timmen har vi inte råd med. En fördel jag har är vår connection till Thailand. En svensk kille jag jobbar med i Bangkok och som jag har del andra projekt ihop med tar inte mer än ca 300 sek i timmen. Han är föga intresserad av att kliva in och göra någon timme i månaden dock. Han har redan hjälp till en del när det krisat men då mer eller mindre gratis. 300 kr i Thailand är jättebra kan jag bara säga så det är ingen looser bara för att summan är låg. Tycker dock fortfarande det är mycket för ett forum som inte drar in några pengar.

Har precis börjat jobba med reklam på allvar igen. Tror vi får gå den vägen, pengar in först...

Om det är någon som känner till något pålitligt nätverk som kan hjälpa mig skicka gärna en länk!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Jo, jag vet att du ligger lågt, men lyft lite på kroppen och leta efter luren :lol:

(vi har redan kontakt, därav så skriver jag som jag gör...)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
egetforum.se
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av egetforum.se »

Jag håller med Kail att pengar är en dålig drivkraft, och generellt tycker jag du själv bör vara helt ansvarig för forumet och själv försöka få in de pengar dom du behöver för att drifta/driva vidare det.
Vilken hjälp är det som du främst är ute efter? Är du själv ansvarig för forumet?

Jag tycker inte du ska ta in någon som får en andel av forumet genom att endast drifta det.

Försök att vara ensam om forumet och försök hitta någon du betalar för drift, hosting och lite programmering. Jag tycker du borde kunna hitta någon för 200-300kr/mån
Administratör för EgetForum.se
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Den här tråden är snart ett år gammal. Han har säkert redan fått hjälp eller löst det på annat sätt. Undvik att damma av gamla trådar i onödan.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
egetforum.se
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av egetforum.se »

Tack tumba25, jag missade det, ska försöka att hålla utkik på datumen på trådarna. Men så inaktuellt kan det väl inte vara, inlägget gjordes i mars -08 och sista inlägget var ju nu i slutet av dec -08
Administratör för EgetForum.se
Skriv svar