Ska bygga en portal till en förening. Men innan jag börjar så måste jag bara kolla upp ett par saker.
1. Jag har kollat runt lite och stargate portal ser väldigt lättanvändlig och smidig ut, vad finns det mer för alternativ som ni skulle rekomendera?
2. Är det lätt att skapa en egen design med portaler? Det borde väl inte vara något mer krux än till ett vanligt phpbb-forum, eller?
3. Vi tar väldigt många bilder på våra resor, finns det något smidigt album man kan lägga in i sin portal, där användare enkelt kan browsa bilderna. Uppladdningen ska dessutom vara ganska enkel och snabb.
4. Jag skulle vilja ha detta upplägg: root/forum/index och root/index, ibland så vill jag gå ut med extra info på en enkel sida, via root/index då. Ibland vill jag dock at root/index pekar om direkt till root/forum/index, hur kodar jag det? (Kan egentligen bara html och lite java tyvärr, finns det ett smidigt php-sätt kanske?)
5. I en portal, kan man göra vilka blocks som helst? Ett block kanske bara ska innehålla en bild t ex, en annan ska innehålla en brödtext och en bild till en krönika som ska öppnas i ett nytt fönster.
6. Har sökt men ej funnit, finns det ett svenskt lang pack till stargate portal? Eller räcker det med att installera phpbb's lang pack?
Jag har fler frågor, men börjar med dessa.