Nån som har installerat en flagg mod?

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Bjungan
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2003-10-04 21:54
Svar: 0

Nån som har installerat en flagg mod?

Inlägg av Bjungan »

Fastnade direkt :roll:
#-----[ ALTER SCHEMA ]------------------------------------------
#
Run flags.sql - This will setup your db table
Öhh, va? :mrgreen:
Hur gör jag det?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Om du inte vet det bör du inte heller försöka. Läs en nybörjarguide till MySQL och phpMyAdmin, http://www.webmonkey.com är en bra sajt att börja på.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Bjungan
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2003-10-04 21:54
Svar: 0

Inlägg av Bjungan »

Hehe, där kom ett argument för PhpBB PLUS, hehe.
Bjungan
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2003-10-04 21:54
Svar: 0

Inlägg av Bjungan »

Nåja, lyckades att köra flags.sql :-)
Men sen gick allt åt pipsvängen :-(
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Köp inte en Porsche om du inte kan köra bil. Spelar ingen roll om du använder phpBB eller phpBB+, både kräver att man vet vad man gör.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Bjungan
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2003-10-04 21:54
Svar: 0

Inlägg av Bjungan »

Kail skrev:Spelar ingen roll om du använder phpBB eller phpBB+, både kräver att man vet vad man gör.
Jag trodde att flagg-modden redan var installerad på PLUS?

Nåja eftersom jag inte helst inte vill använda PLUS så öppnar jag min phpBB fil:
#-----[ OPEN ]------------------------------------------
includes/usercp_register.php

#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
$location = htmlspecialchars($userdata['user_from']);
Men grejen är att i min fil står det:
$location = $userdata['user_from'];
Bjungan
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2003-10-04 21:54
Svar: 0

Inlägg av Bjungan »

Kan nog bero på att jag kör phpBB 2.0.6
och inte 2.0.2 som är den senaste modden är anpassad till. :mrgreen:
http://www.blizzhackers.com/phpBB/flags/Flags-2-0-6.zip
Bjungan
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2003-10-04 21:54
Svar: 0

Inlägg av Bjungan »

[Tutorial] How to use phpMyadmin

Tydligen finns det en nyare flagg mod med EasyMOD installeraren.
Bjungan
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2003-10-04 21:54
Svar: 0

Inlägg av Bjungan »

Muahahaha lyckades med EasyMOD :mrgreen:
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Grattis! EasyMOD är en fin liten grej Nuttzy kodat ihop, så vitt jag vet har varken vB eller IB något liknande. Kul att höra att du fick det att funka.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst