Får jag gissa att du använder IE6 i en bildskärmsupplösning med en bredd på 1024 pixlar eller mindre. I så fall ser du EXAKT vårt dilemma. Eftersom detta forum har fått vår vänsterspalt, är den fönsterbredd där IE6 fryser i detta fall hela 1051 pixlar i bredd (jag gjorde en noggran koll). Om du har möjlighet att öka bildskärmsupplösningen så du får en bredd på minst 1280 pixlar i bredd kommer det att öpnna. (allt detta är vad jag tror, korrigera mig gärna om någon har en annan iaktagelseKjell skrev:Jag får en låsning innan jag ens kommer in på http://test.lvg.nu/forum/ med IE6.... Så något i det första den läser måste vara fel
Denna initiala frysning är således ett demonstrationsprojekt
Detta forum fryser för övrigt vid 417 pixlar. Det var således fel när jag gissade att frysbredderna detta_forum/vårt_forum var 1:2.
Att bara index.php fryser är också rätt mysko. En annan är att frysningen verkar vara helt oberoende av stilar (css och mallar).
Förstå vår/min oerhörda frustration! Samtidigt känns det som en utmaning att knäcka denna nöt. Hade jag haft lite bättre kunskaper så hade jag kanske kunnat vara till mer nytta.
Men som tidigare sagts, för den som löser problemet, elegant eller fult, skit samma, honour and glory awaits you!
Inte bara det, en belöning (inom ramen för vad en cykelklubb kan prestera) utlovas härmed!
MVH
B Thomas