Portal logga in
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Portal logga in
jag har fixat en liten portal till mitt forum och vill gärna ha logga in rutan med i själva portalen.
D.v.s att man kan logga in till forumet via portalen.
M.V.H Naturen
Re: Portal logga in
http://www.ajquick.com/programming/phpbb/tutorial/
Ingen support via PM!
Tackar för länken, även jag hålls med inloggning från "portal" till forumdel.Holger skrev:Du kan använda AJ Quicks koder:
http://www.ajquick.com/programming/phpbb/tutorial/
Skall teste dette.
Holger skrev:Mitt fel! Modden gäller för phpBB2!!!
Ursäkta, kunde inte låta bli att skoja lite med dig. Men om du lyckas hitta de "FIND" som egentligen avser phpBB2-filer i ditt phpBB3... då är något mycket galet på ditt phpBB3.
/marcus
har marcus någon lösning till mig då
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
grejen är att jag har egen kod och när man försöker logga in från portalen till forumet så är problemet att man kommer til forumet men där måste man logga in en gång till, så det sker in¨te med en gång via portalen.
min kod
Kod: Markera allt
<form id="login" action="/forum/ucp.php?mode=login" method="post">
<fieldset>
<legend>Login Form</legend>
<label for="uname">Username</label>
<input type="text" onblur="if(this.value=='') this.value='Username';" onfocus="if(this.value=='Username') this.value='';" name="username" id="uname" value="Username">
<label for="pword">Password</label>
<input type="password" onblur="if(this.value=='') this.value='Password';" onfocus="if(this.value=='Password') this.value='';" name="password" id="pword" value="Password">
<input id="submit" name="" type="submit">
</fieldset>
</form>Re: Portal logga in
Kod: Markera allt
<form action="{S_LOGIN_ACTION}" method="post">Kod: Markera allt
<input class="post" type="text" name="{USERNAME_CREDENTIAL}" size="25" value="{USERNAME}" tabindex="1" />Kod: Markera allt
<input class="post" type="password" name="{PASSWORD_CREDENTIAL}" size="25" tabindex="2" />Har du kollat så att du använder samma "name"?
Du hittar "översättningen" i includes/functions.php
Ingen support via PM!
Använder du ett CMC system eller gör du det för "hand"? Då menar jag inlägg m.m., eller använder du något annat program för det.
Då är det inte är i support forumet vi ska vara i, utan i MODdar, vilket jag anser att det är från början, flyttar denna tråd....
( för att förvirra dig Naturen så lämnar jag ingen skugga
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
hmm kan ni säga vad jag gjort för fel
försök logga in via portalen:
namn:test
Kanske skriva en adress medNaturen skrev:hehe men nu vet jag inte var jag står![]()
hmm kan ni säga vad jag gjort för fel![]()
försök logga in via portalen:
namn:test