Hjälp att starta forum med enkel layoutsida.

Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Moderator: Moderatorgrupp

Kategoriregler
Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.
-R-
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Hjälp att starta forum med enkel layoutsida.

Inlägg av -R- »

Hej!
Har en sida jag ska dra igång som bara ska vara ett forum, med en enklare layout sida. (gärna nån fin temamall på forumet)
Layout mässigt likn t.ex http://www.sporthoj.com (alltså ett centrerat forum med en grafik/bild överst)
Allt bildmaterial har jag även färdig logga.

Alltså det största jobbet är att kicka igång själva phpbb forumet med alla rubriken och en trevlig temamall, ska inte vara för svårt för den vana.
Själv har jag inte tiden just nu att sätta in mig i detta.

Ersättning: Varför inte en storformatsprint på valfritt material, canvas, tyg, papper, vinyl. (Varför inte göra ett stor fin personlig tavla hem)
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Re: Hjälp att starta forum med enkel layoutsida.

Inlägg av Kail »

En kommentar på förslaget på ersättning, var medveten om att du måste skatta moms på arbetet och den som säljer tjänst till dig betalar sociala avgifter och inkomstskatt. När man byter en vara eller tjänst mot en annan måste man alltså beräkna värdet av tjänsten, eller av betalningen, vilket som är lämpligast. Rent praktiskt är det nog enklare att betala reda pengar.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
-R-
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av -R- »

visst!.. det löser sig!
Dock så kommer jag inte upp i 9999kr på ett år!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Vill inte djupdyka i kostnader men om du ser det här som en förebild http://www.sporthoj.com så räcker troligen inte dina 10K.
Om man räknar lite och säger att du hittar en som är mycket billig "300kr/tim" och sedan ser till antal timmar som man ska lägga ner, inkl alla fixar m.m. ca: 50-60 timmar är ca: 15k till 20k. Men det hela hänger också samman med vad du själv kan komma med i själva uppbyggnaden. Vill inte föregripa mig på vad folk vill ha i betalning utan vill snarare att du ska fundera på hur mycket det kan kosta (skaffa en egen prisbild), än viktigare att avgränsa vad arbetet ska innehålla. Att bara sätta upp ett standard forum kostar inte mycket (om än nästan gratis). Ska också sägas att VI här på forumet bjuder på gratis support för phpBB och det är inte vanligt om du tittar på andra produkter.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
-R-
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av -R- »

Ska ha enbart ett forum inget community!
Alltså med sporthoj.com som förebild menar jag rent layoutmässigt! Ett centrerat forum med en enkel bakgrund!
Så ni med lite mer fritid än mig är välkomna att höra av er! Som sagt "allt är enkelt bara man kan det!"
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Har du redan skaffat dig domän å serverplats med databas? För isåfall klarar du dig faktiskt helt galant med hjälp från supporten här. :D

Tar inte många kvällar att få ett tjusigt phpbb-forum ens för en nybörjare. Själva installationen är över i ett nafs. Mest tid går åt att pynja kategorier å subforum å sånt sen då forumet väl är uppe. Å temat är säkert ett kapitel som kan ta hur mycket tid som helst tror jag. Allt man ger det faktiskt. :lol:

Petra.
Skriv svar