Skulle vilja knyta en wiki till forumet. Alla varianter, det finns många, klarar inte svenska tecken i användarnamnen. Verkar bero på att namnen används som filnamn.
Provkörde DokuWiki men gett upp och söker något bättre. MediaWiki verkar ha en bra version men med samma teckenproblem. De föreslår en MOD, [BETA] Restrict Username, för att bara kunna använda UTF-8 < 127, eller vad det var. Nu verkar den utvecklingen ha avstannat. Dessutom bara för phpBB2.
Kanske att jag missat något användbart tack vara min dåliga engelska?
Wiki som klarar svenska tecken?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Wiki som klarar svenska tecken?
WnXP, phpBB3 - (XAMPP) Apache/2.2.3 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8d mod_autoindex_color PHP/5.2.0
IRC: irc.frenode.net /join #phpbb-se - Skype namn/ID: sm6gqw
Guldforum
Guldforum
Re: Wiki som klarar svenska tecken?
Kan du ha missat det här? http://wiki.splitbrain.org/wiki:tips:in ... ith_phpbb3

Ang. dålig engelska så bry dig inte när du skriver, dom som gnäller har oftast något annat dom är dåliga på, jag råkade ut för en som gnällde på nästan allt jag skrev och jag svarade till sist att han var välkommen att rida lite westernridning med mig om han klarar av det lika bra som han kunde gnälla, det blev tyst och många andra tyckte om mitt svar, så kör hårt BjörnBjörn skrev:Kanske att jag missat något användbart tack vara min dåliga engelska?
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Wiki som klarar svenska tecken?
Tack, nu var det inte riktigt så jag menade utan att jag inte får till sammanhangen, hur sammansättningen av en mening skall tolkas. Själva orden kan jag oftast begripa med "Babylon" installerat. CTRL+Höger musknapp översätter snabbt via flera varianter och förslag.
Visst, har råkat ut för en del som är taskiga eller vill göra sig lustiga men deras kommentarer bryr jag mig inte om, bäst så
Om ämnet så beslöt jag mig natten till igår att testa MediaWiki. Himla lättinstallerad. Dessutom behövdes det bara skapas en grupp, Wiki, i forumet för att allt skulle funka. Skaplig installationshjälp på svenska. Därmed är det ju en bra spamkontroll, endast deltagare i forumet kan editera
Dessutom kanske jag missförstod, inte ovanligt, det med "utökad UTF-8", gick alldeles utmärkt att logga in med Björn när väl wikin var ansluten till forumet. Däremot inte direkt i wikin innan den biten var klar. Kan ju vara bra för andra att veta. Givetvis kan inte vissa tecken som [] och andra användas i namn, de används ju som styrtecken i programvaran.
Visst, har råkat ut för en del som är taskiga eller vill göra sig lustiga men deras kommentarer bryr jag mig inte om, bäst så
Om ämnet så beslöt jag mig natten till igår att testa MediaWiki. Himla lättinstallerad. Dessutom behövdes det bara skapas en grupp, Wiki, i forumet för att allt skulle funka. Skaplig installationshjälp på svenska. Därmed är det ju en bra spamkontroll, endast deltagare i forumet kan editera
Dessutom kanske jag missförstod, inte ovanligt, det med "utökad UTF-8", gick alldeles utmärkt att logga in med Björn när väl wikin var ansluten till forumet. Däremot inte direkt i wikin innan den biten var klar. Kan ju vara bra för andra att veta. Givetvis kan inte vissa tecken som [] och andra användas i namn, de används ju som styrtecken i programvaran.
WnXP, phpBB3 - (XAMPP) Apache/2.2.3 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8d mod_autoindex_color PHP/5.2.0
Guldforum
Guldforum