Shoutbox i annan stylee

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Danielnisse
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 68
Blev medlem: 2006-12-20 12:40
Svar: 0

Shoutbox i annan stylee

Inlägg av Danielnisse »

Kanske har skrivit under fel kategori men..
Jag har alltså fått hem en perfekt shoutbox, ser precis ut som jag vill att den ska göra, den var otroligt lätt att hantera och så vidare men i koderna och filerna står det då att den vill vara i subsilver men nu använder inte jag det utan nåt alexisblue eller något liknande. Går de då att använda denna, vad måste jag isåfall ändra?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Vet ni inte hur din shoutbox ser ut... men troligen är det bara att lägga in den enligt anvisningarna för subSilver i den template du har.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Danielnisse
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 68
Blev medlem: 2006-12-20 12:40
Svar: 0

Inlägg av Danielnisse »

på språk frågan då? där står det ju lang_english och jag kör lang_swedish men det går kanske lika bra att lägga det i swedish ändå? alltså jag ska lägga till saker i språket.

Ang. shoutboxen så nu hittade jag hur jag skulle göra det stod i install.txt vad jag behövde ändra

Note: If you use ShoutBox for not subSilver style change the line:
<link rel="stylesheet" href="templates/subSilver/subSilver.css" type="text/css" />
for your css file it is located in the shoutbox_send_body.tpl and shoutbox_view_body.tpl
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Ja, det är bara att lägga in den filen i alla dina språkkataloger. Sedan kan du ju översätta själv om du önskar... om det inte redan finns en ute.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Danielnisse
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 68
Blev medlem: 2006-12-20 12:40
Svar: 0

Inlägg av Danielnisse »

jag gjorde som du skrev och översatte raderna som inte radan var det.
Och allt blev utmärkt utom den raden där man skriver i är för liten för bokstäverna, så man missar lite på bokstäverna när man skriver.
Det jag undrar det är vilka filer som säger hur allt ska se ut, jag menar då typ dom som heter .tpl eller hur fungerar det?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Osäker på hur du menar... visa! Var ser jag hur det ser ut?

Tala gärna om exakt vilken shoutbox det är vi talar om. Har inte sett någon referens till det ännu...

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Danielnisse
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 68
Blev medlem: 2006-12-20 12:40
Svar: 0

Inlägg av Danielnisse »

Small ShoutBox
Det som jag då vill ändra på är själva raden där man skriver sitt meddelande i, jag vill göra den några millimeter större så man ser hela bokstäverna. Nu försvinner nedredelen av alla bokstäver undere tiden man skriver meddelandet men sen ser allt bra ut.
Det är ju då en liten remsa som man skriver i, den är för liten

* Ändrat* Jag hittade vart jag skulle ändra detta: Det var i shoutbox_send_body.tpl som man ändrade storleken och det så nu funkar allt utmärkt och skulle jag behöva ändra det något mer så vet jag vart jag skall göra det
Tack iallafall!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster