Ändra rootkatalog

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

rolf
Medlem
Medlem
Svar: 0

Ändra rootkatalog

Inlägg av rolf »

Som ett desperat försök att minska spamet i mitt forum skulle jag vilja försöka att ändra namn på rootkatalogen för forumet.
Det går ju bra, men vissa funktioner krånglar efter detta.

Någon som vet exakt vad som behöver ändras efter en sådan namnändring?

Jag har två forum på min sida. Det ena ligger i katalogen phpbb2 och det andra i en katalog med ett helt annat namn. Forumet som har phpbb2 som rootkatalog är nerlusat med spamregistreingar, medan det andra är helt förskonat från sådant.
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

det finns en rad i tabellen phpbb_config i databasen. Där det står vilken address det är till forumet och vilken absolut sökgväg... (raden script_path) så ändra där till den katalog du har, annars kommer det inte fungea
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
rolf
Medlem
Medlem

Inlägg av rolf »

Tack för det!
Jag ska prova att namnändra rootkatalogen och ha med ett svenskt tecken i katalognamnet. Vi får se om det blir någon skillnad.
Användarens profilbild
Hasse
Medlem
Medlem

Inlägg av Hasse »

Hej Rolf.
Jag testade modden "myvipcode" http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=435702 och det har gett resultat. En vecka utan spammare hittills, vi får se hur länge det håller.
Skriv svar