Ifame + forumet

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Användarens profilbild
K.Simonsson
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Ifame + forumet

Inlägg av K.Simonsson »

Ifall jag lägger in forumet i en Iframe, och anpassar längd och höjd så den passar som den ska och allt.

Hur går jag då tillväga så att man slipper scrolla upp varje gång man tryck på tex sida 2..
För när man har läst sida 1 så är man längst ner endå när man trycker på sida 2. :(.

När man har forumet i en helt ny sida utan iframes så scrollar den upp sig automatiskt, eller öppnar sig på ett helt annat sätt..

Hoppas jag har förklarat tillräkligt, riktigt svårt att förklara :p

Mvh Sim , Sjuk på nyårafton :((((((((((((((((
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Ha, kan det var så att du är ute efter samma funktion som "tillbaka knappen" i läsern?...... eller är jag ute och går på hal is...
Om det är det du är ute efter så kan det bli problem om en användare kommer från en annan sida (extern sida..) och ska tillbaka till vad du tycker är rätt sida....

Hur som helst krya på dig :)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
K.Simonsson
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av K.Simonsson »

Du har Pm svagen!

Ni andra kan kolla här: http://www.streetnb.se/hemligt/index.htm

Har gjort ett exempel på 4 Iframes, testa att trycka på ett ämne långt ner, då öppnar sig det givit vis , men dock så stannar skärmbilden på samma ställe som jag hade skärmbilden.

Något man kan fixa? :roll:

mvh
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

K.Simonsson skrev:Du har Pm svagen!

Har gjort ett exempel på 4 Iframes, testa att trycka på ett ämne långt ner, då öppnar sig det givit vis , men dock så stannar skärmbilden på samma ställe som jag hade skärmbilden.

mvh
Stämmer, å vad jag kan se så är det inte <iframe> som styr det utan framen rund om. i ditt fall filen index.htm. Har nu suttit och labbat en del nu med samma fil som du använder.

Men som jag skrev förut i PMét det går att göra i celler, lite bögikt men går eller att skriva i java.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
K.Simonsson
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av K.Simonsson »

svågadalen skrev:
K.Simonsson skrev:Du har Pm svagen!

mvh
Stämmer, å vad jag kan se så är det inte <iframe> som styr det utan framen rund om. i ditt fall filen index.htm. Har nu suttit och labbat en del nu med samma fil som du använder.

Men som jag skrev förut i PMét det går att göra i celler, lite bögikt men går eller att skriva i java.
jo såg det, ska testa mig fram lite och kolla vad man kan göra.

Tack!

mvh
Skriv svar