mail till forumgrupper fungerar inte

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
echo666
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-10-03 17:22
Svar: 0

mail till forumgrupper fungerar inte

Inlägg av echo666 »

Hej!

Har ganska nyligen satt upp mitt forum igen (flyttat från en annan server) och får inte mailfunktionen (massmail i admin-panelen) till användargrupper att fungera, åtminstone så blir det felmeddelanden i loggen. Det fungerar om jag endast skriver in 1 eller 2 användare separat. Vid 3 användare kommer felmeddelandet. Meddelandet som jag får är

[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_messenger.php on line 1621: mail(): SMTP server response: 550 <;@mindomän.com>, Recipient unknown

Visst, den säger klart och tydligt att användaren inte finns men det skumma är ju att det som sagt fungerar när man skriver till separata användare.
Jag kör på en windows 2003 server (nej jag tänker inte byta till linux eller nåt annat OS) och iövrigt verkar forumet fungera. Har testat med lite olika inställningar i phpini-filen också men det känns inte som det är där felet ligger. Mailservern ligger i samma subnet och fungerar utmärkt för övrigt.
Mitt forum är senaste versionen, hämtade den från phpbb för några dar sedan och det är även senaste php och mysql-versionerna.
Det är säkert nån inställning ändå som jag glömt, men jag kommer inte på var. De två eller tre användare jag testat separat med har externa mailadresser (hotmail).

Nån phpbb-guru som har något tips?
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster