HJÄLP MED TRÅDAR!
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
HJÄLP MED TRÅDAR!
Jag har gjort Kategorier men det går ej att lägga in trådar eller skriva i forumet?!?
Jag har försökt med lite olika men får det inte att fungera.
Hjälp!
Tack på förhand!
Re: HJÄLP MED TRÅDAR!
Använd gärna sökfunktionen på forumet före du skriver en supportfråga. Normalt vill vi också gärna se en ifylld supportmall. (Finns i tråden "Läs innan du postar", spom är klistrad i den här kategorin) Din fråga är antragligen inget, som kräver mera information, men får du det inte att fungera, så är det lättare för oss att hjälpa till, om vi har lite bakgrundsinformation.
Du har inte ställt in korrekta behörigheter.
ACP --> Behörigheter --> Kategoribaserade behörigheter --> Gruppers kategoribehörigheter --> Välj alla kategorier och tilldela gruppen registrerade medlemmar normal åtkomst.
Sedan kan du kopiera behörigheterna för nya kategorier från en redan existerande.
mvh Peetra.
Har gjort som det står i förklaringen ovan, men det går fortfarande inte att skriva inlägg????
Jag har ställt in behörighetarna så att man ska kunna skriva, men knappen för att göra inlägg lyser med sin frånvaro i forumet.
Något förslag på vad jag missat?
Dessa frågor hade vi inte behövt ställ om ni var lite mer utförliga i era frågor, t.ex. genom att använda "supportfrågemallen".
/marcus