Problem med meny länkarna på min hemsida

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
ITPAL08
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Problem med meny länkarna på min hemsida

Inlägg av ITPAL08 »

Address till ditt forum: http://www.itpal08.co.cc
Vilka teman har du installerade?: Hela "xand" serien
Vilka MODdar har du installerat?: "Forum Favicon", "Static Pages", "FAQ Manager", "RedBar³" och "Meta Tag Plus"
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Nej
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.5
Vilken version av PHP?: 5.2.11
Vilken databasserver använder du och vilken version?: 5.0.81
Webbhotell/server: x10hosting
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Nej
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: Ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: Google
Berätta om ditt problem: Nästan alla mina navigations länkar försvinner när jag går in på index.php för forumet. När jag gjort det så är läkarna borta oavsett var jag går på hemsidan. Men om jag börjar med att gå in på tex FAQ och sedan medlemslistan så funkar det som det ska. Är lite osäker på när detta skedde men det kan ha skett när jag ändrade hemsidan idag (idag installerade jag "Static Pages").

Länkarna kommer tillbaks om jag logga in igen på hemsidan.
Har du ett testkonto åt oss?: Ja
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Problem med meny länkarna på min hemsida

Inlägg av Kjell »

Hej och välkommen hit.
ITPAL08 skrev:Nästan alla mina navigations länkar försvinner när jag går in på index.php för forumet
Tror du får beskriva lite mer för mig i fartfall så jag kan hänga med i det hela, när du pratar om länkar, vilka länkar är det du menar etc?
Vet inte vad FAQ har att göra i menylänkarna till vänster "Start ‹ Forum ‹ FAQ" FAQ borde ligga till höger tillsammans med "Register Login", har du redigerat i länkarna?
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
ITPAL08
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av ITPAL08 »

Jag har redigerat länkarna. Problemet är att de försvinner när jag går in på index.php, dvs själva forumet. Detta är tydligen pga att jag loggas ut när jag går in på den sidan har jag nu listat ut. Så varför loggas jag ut när jag går in på index.php?
ITPAL08
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av ITPAL08 »

Haha. Hittade felet nu :lol:

Jag hade en domän som jag fick gratis av webbhotellet (itpal08.x10hosting.com) som jag använde när jag installerade forumet. Så denna adress var inställd under "server settings". Med modden RedBar kan jag enkelt lägga till länkar i navigations menyn via ACP:n som jag installerat. Där länkade jag till forumet med sidan "index.php". Men jag använder den nya adressen www.itpal08.co.cc när jag går in på min hemsida så han skickar mig till www.itpal08.co.cc/index.php istället för www.itpal08.x10hosting.com/index.php och därmed tror han att jag skickas till en ny hemsida.

Hur som helst, jag ändrade "Domain name:" under "server settings" till www.itpal08.co.cc så fungerade allt.

Tog ett tag innan jag hittade det här felet. Inget man tänkte på precis :P
Skriv svar