Höger kolumn [prosilver]

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Davidjj
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Höger kolumn [prosilver]

Inlägg av Davidjj »

Tjena,
jag skulle behöva hjälp med två punkter. Det är så att jag vill ta bort hela den högra kolumnen med avatar och infomration om antal inlägg, ort, blev medlem sedan..., som sagt hela den kolumnen, och istället använda det utrymmet till meddelandet i inlägget. Någon som har koll på vad jag behöver ändra för att lyckas med det?

Det andra jag behöver få ordning på är att ta bort länken som leder till memberlist.php, när man trycker på användarnamnet. Detta finns både på viewtopic och viewforums, jag vill alltså ta bort det från båda. Obs jag vill bara ta bort länken, namnet ska alltså vara kvar.

Tack på förhand.
Senast redigerad av Peetra den 2009-07-25 10:56, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: lade till prosilver i rubrken
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Höger kolumn

Inlägg av Peetra »

Ta bort behörigheterna för de fördefinierade grupperna gäster och registrerade använare att se medlemslistan, så behöver du inte ändra i koderna.

Stilfrågan är lättare att besvara efter att du fyllt i supportmallen.
Davidjj
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Davidjj »

Tack Peetra, det fungerar galanat. Hur ser den här supportmallen ut? Jag kör senaste verisionen av phpbb3 och använder prosilver.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Davidjj
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Davidjj »

Tyvärr finns det ingen möjlighet att ge någon adress då det körs lokalt. Men som sagt är det ju senaste verisionen av phpbb3 som finns tillgänglig och det är en standard installation utan några som helst moddar eller modifieringar. Prosilver är den template som jag kör. Detta antar jag är väl tillräckligt med information för att få veta hur man får bort den högra kolumnen i sektionen där trådar visas? :o Jag vill alltså ta bort avatar och all övrig information som finns där och använda det utrymmet för text till inlägget.
Skriv svar