kommer inte åt ACP

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
GeekPer
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

kommer inte åt ACP

Inlägg av GeekPer »

På något sätt så har mina admin användare inte kvar sina rättigheter för att komma åt adminpanelen.

Jag får följande meddelande:
Du har inte administrationsbehörighet och kan därför inte visa administrationspanelen.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: kommer inte åt ACP

Inlägg av tumba25 »

Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
GeekPer
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av GeekPer »

phpBB version: 3.0.4
Inga extra moddar installerade
Temat är en version av prosilver som vi har modifierat, dock har det alltid fungerat tidigare och vi har inte gjort några ändringar sedan sist det fungerade.
Databas: mysql
PHP Version: 5.2.8
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Försök rensa kakorna för adressen din?
Rensa Forumcache nere till höger i forumet?
Rensa webbläsarens cache?
GeekPer
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av GeekPer »

Vi har redan rensat cookies och cash.

Det har fungerat tidigare, ypperligt!! Tills idag, när vi skulle logga in i forumet. Vi loggar alltså in, som admin och när vi sedan är inloggade så går vi längt ner till adminpanelen och klickar på den, då står det att vi inte har administrationsbehörighet för att komma in i adminpanelen. Det är mycket konstigt detta!! Det har, som jag sa tidigare fungerat utan några som helst problem, först idag började det krångla helt och hållet för oss.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Har du hunnit kolla med webbhotellet än?

Jag tror fortfarande att det är nåt med sessionerna. Har ni alla samma webbläsare? Prova från en annan webbläsare.

Jag kan prova logga in i ACP om du vill, men då måste jag ju få ett pm av dig med lite mer uppgifter, url och login.

Peetra.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Finns det någon orsak till att du inte lägger ut adressen till forumet? Det skulle underlätta massor.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
GeekPer
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av GeekPer »

Vi lägger inte ut adressen av privata skäl.
Dock så har vi just nu löst problemet.

Det var så att vi, av någon anledning, hade råkat skrivit över filen "login_body.html" med en fil innehållande vårt eget login formulär.

Vi ber om ursäkt för att vi tog upp er tid.

Tack för hjälpen!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Man hittar ofta felet själv, då man får för sig att fråga! :D Bra att det löste sig.
Skriv svar