måste kategoribild läggas in under phpBB3 roten? Kan man int
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
måste kategoribild läggas in under phpBB3 roten? Kan man int
Re: måste kategoribild läggas in under phpBB3 roten? Kan man int
Du utgår alltid från forumroten och kan då byta sökväg exempelvis ./kulkatalog/information.png då kliver du ner en nivå och in i kulkatalog.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: måste kategoribild läggas in under phpBB3 roten? Kan man int
Re: måste kategoribild läggas in under phpBB3 roten? Kan man
Peetra.
Och länkar till den på ovanstående vis, så står det att allt fungerar, men när jag kikar på kategorin kommer det inte fram någon bild, utan istället visas texten "inga olästa inlägg".. (detta har aldrig visats förut, jag har testat med GIF,png och jpg, inget fungerar..)
Någon som kan hjälpa mig?
MVH
3rikson
Här är bilden i alla fall, har försökt få med det mesta
Jag ville se felet på framsidan av forumet, för att komma åt html-källkoden. Bilden skulle du lägga in i ACP å visa åt oss utifrån.
Men iofs så förklarar du ganska bra var du har bilden och hur du skriver in den. Försök med att skriva / istället för \.
"Inga olästa inlägg"-texten visas eftersom forumet vet att där borde vara en bild, men inte hittar bilden, då snor den alt-texten från iconen närmast till hands.
Syns bilden på adressen http://localhost/images/icons/program/3dsmax.png och har du forumet direkt i serverrot på adressen http://localhost ?
Sökvägarna varierar ibland från testversioner och live, så jag skulle råda dig att inte lägga så mycket energi på att få det rätt där hemma.
mvh Peetra.