Post syns inte!?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
jockelw
Medlem
Medlem
Svar: 0

Post syns inte!?

Inlägg av jockelw »

I mitt forum, http://phpbb.mrpotato.se så har en användare postat i en tråd, på första sidan så står det att den användaren har postat och allt som det ska men inlägget syns inte i tråden. Om man går till användarens alla inlägg så finns inlägget där, användaren har nu postat ett nytt inlägg i samma tråd och då funkar det. Om man tittar i databasen så ser alla fält lika ut förutom, bbcode_uid, post_checksum, post_text, post_time & post_id. Och vad jag kan förstå så är det dom fält som borde bli olika när man postar, post text skiljer sig för att han inte skrev exakt lika dant. Kollar man nu igen i användarens alla inlägg så finns båda inläggen där.

Någon som kan ha en förklaring? Anv. i fråga på mitt forum är Edlund, om någon vill regga sig och kolla runt lite.

tack på förhand.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Post syns inte!?

Inlägg av Kjell »

kolla om du har rätt behörighet på den gruppen som användaren tillhör, gå in på avancerad behörighet, då får du upp menyvalet som gäller för det.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
jockelw
Medlem
Medlem

Inlägg av jockelw »

Kjell skrev:kolla om du har rätt behörighet på den gruppen som användaren tillhör, gå in på avancerad behörighet, då får du upp menyvalet som gäller för det.
Tönkte på det ett tag jag med. men i och med att användaren postade ett nytt inlägg som visas utan problem så strök jag den tanken helt, plus att det är dom flesta användarna som postat i den tråden är med i samma grupp och då har exakt samma behörigheter..

Det luriga är att om man i den tråden där det skett trycker på besvara så syns båda inläggen där nedanför där man skriver svaret. Lite svårt att förklara. Gå gärna in och kolla.. PS: Måste ge dig tillgång då till rätt grupp då det är en låst/dåld kategori..
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

jockelw skrev:trycker på besvara så syns båda inläggen där nedanför där man skriver svaret.
Men det är standard, det är bara när man redigerar ett inlägg det inte kommer upp.
Var inne med testkontot du gav mig, räknade antal trådar, inlägg och kunde se alla.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar