ändra domännamn på coockie, men kan inte logga in.

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Håkan
Medlem
Medlem
Svar: 0

ändra domännamn på coockie, men kan inte logga in.

Inlägg av Håkan »

Hej.

Har ställt till det med domännmnet för coockie, tog bort den första punkten i domännamnet och kan inte logga in pga detta nu. Hur gör jag för att kunna ändra tillbaka detta, går det kanske att göra genom någon ändring i databasen (Mysql). Hoppas att någon vet hur man löser detta problem och kan ge mig en bra beskrivning av lösningen.

Adressen till forumet är http://www.fbf.se/forum/phpBB3

Har använt sökfunktionen men hittar inget som hjälpte mig.
När man legat under fördäck och lyssnat till skvalpet mot bordläggningen och känt dofterna av fernissa och piggment.
När atmosfären av sommartorr mahogny och bensin har slagit emot än då dörrarna till ruffen slås upp en tidig sommarmorgon........
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: ändra domännamn på coockie, men kan inte logga in.

Inlägg av tumba25 »

Du kan ändra det direkt i databasen.
Tabellen heter phpbb_config, leta upp config_name = cookie_domain i den tabellen och ändra värdet i config_value på samma rad.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Håkan
Medlem
Medlem

Inlägg av Håkan »

Har gjort denna ändring, men kommer ändå inte in på forumet. När jag har loggat in säger det "Du loggades in" men när det sedan byter bild igen så är jag inte inloggad. Det står under registrerade användare online: Håkan, men jag är ändå inte inloggad.
När man legat under fördäck och lyssnat till skvalpet mot bordläggningen och känt dofterna av fernissa och piggment.
När atmosfären av sommartorr mahogny och bensin har slagit emot än då dörrarna till ruffen slås upp en tidig sommarmorgon........
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Jag skulle prova att ställa om check_dnsbl och/eller cookie_secure till 0 och sedan ändra i ACP. Har inte provat detta men det hänger samman.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Håkan
Medlem
Medlem

Inlägg av Håkan »

Båda dess har redan värde 0.

Några fler ideer om vad jag kan göra?
Håkan
Medlem
Medlem

Inlägg av Håkan »

Har löst problemet nu, tydligen någon gammal coockie som låg kvar i min dator. Tackar så mycket för all hjälp jag har fått!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Älskar när någon löser problemet själv :lol:
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Jo, du måste radera alla cookies i din webbläsare. Bra att det löste sig!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar