phpBB till html och attachment!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
Trexo
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

phpBB till html och attachment!

Inlägg av Trexo »

Hejsan! jag e ganska ny på phpbb men hade tänkt mig bygga in hela forumet i min "vanliga" hemsida med en knapp till forumet men jag vill ha samma mått och logo hela upplägget ska vara samma som på forumet så jag undrar om man på något sätt spara phpbb index i html så jag kan editera från den så allt blir i princip samma som på forumet.. antar att det e lättare att bygga sidan efter forumets style än att ändra forumet som hemsidan.. "Gillar min style på forumet"
finns det någon möjlighet till detta?

Glömde en sak.. försöker lägga till attchment_mod men när jag lagt till alla filer och allt ska funka har kört eller kollat install filen o den sa att allt va complete men i controllpanelen så kan jag inte administrera dem sidorna är tomma..

Control Panel Helt Vit ingen info
Management Helt Vit ingen info
Quota limits Helt Vit ingen info
Shadow attachments Helt Vit ingen info
Sync attachments Helt Vit ingen info

någon som har en ide?

tack på förhand /Trexo
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

1. Detta kan du göra genom att ta koden från din hemsida och lägga in den i overall_header.tpl i templates/subSilver

2. Du har gjort något fel när du installerade MODden, vita sidor beror på sk "fatal error" i PHP. Använd de förmoddade filerna (premodded files) som finns till Attachment MOD.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Trexo
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Trexo »

Fixade så det funkar nu.. men måste jag köra subsilver för att det ska funka? kan jag inte använda den style jag hade innan för att köra denna modd? EDIT fittan får avinstallera skiten o installera med mobbs.

Nja jag vill helre göra min sida efter forumet så jag skulle bli glad om jag kan spara index i phpbb till html så jag får en exact kopia av den.. om det är möjligt?
Bild
Bild
Skriv svar