Sida 1 av 1

installationen. Problem.

Postat: 2007-02-24 20:31
av Rock
Hallå. Jag har ett problem. Jag har hostat ett forum.
Hosten är b-one.com, nu mera one.com.
Jag laddade upp alla mappar efter att ha moddat forumet lite.
Jag kunde just då inte hitta databas informationen så jag installerade lang_swedish osv. När jag äntligen hittade informationen om databasen och skulle installera forumet blir allting bara helt knall vitt. Källkoden är bara tom med grundläggande head och body taggarna.
Jag har försökt allt men inget fungerar :( hjälp mig snella.
Är det fel php version eller vad?
Help please :!:

Postat: 2007-02-25 00:37
av Rock
Inget svar?

Postat: 2007-02-25 23:44
av Kail
Det verkar vara ett fatal error i PHP. Jag råder dig att installera om forumet, ta en färsk kopia av phpBB och ladda upp, skippa eventuella MODdar.

Postat: 2007-03-01 17:56
av Rock
japp, tack så mycket. Håller på att ladda upp just nu. :)
Det funkade i början men sen blev funkade det inte längre.
Jag gör som du sa. Laddar upp forumet igen. :wink:

Postat: 2007-03-01 19:03
av Rock
Nu har jag testat två gånger men det funkar inte :( Helt nytt phpBB2 uppladdat men det funkar inte. Helt vitt som förut
Tar hjälp av one's live support

Postat: 2007-03-02 17:25
av Rock
enligt one's livesupport var det fel på install.php rad 1007
Parse error: syntax error, unexpected $end in /customers/***.se/***.se/httpd.www/phpBB2/install/install.php on line 1007
(visades efter att jag hadde aktiverat error meddelanden)

Rad 1007

Kod: Markera allt

page_upgrade_for
Vad är då felet?

Postat: 2007-03-03 15:41
av Rock
svar? Jag måste ha ett fungerande forum!!

Postat: 2007-03-03 18:51
av Kail
Gör som Rock, aktivera PHP Error Logging:
http://my.myriadnetwork.com/kb/question ... stionid=75

Sedan kan du se i den filen vad som går fel.