Hej, när jag byter språket till svenska i phpbb så kommer denna text upp längst upp i hörnet, och det går ej logga in.
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/language/lang_swedish/lang_main.php:1) in /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/includes/page_header.php on line 483
Felmeddelandet betyder att ett PHP-skript (forumet) försöker skicka dig vidare till en annan adress, men då "output" redan skapats så misslyckas detta.
Men då informationen är knapphändig och jag inte stött på samma fel tidigare kan jag inte komma på vad detta beror på.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
när jag installerade de svenska språkfilerna och kollade i forumet så var åäö konstiga , därför ändrade jag lang_admin.php , lang_bbcode.php , lang_faq.php ,lang_main.php till UTF-8 sedan gick jag in i lang_main.php och ändrade till ['ENCODING'] = 'utf-8';
så nu funkar åäö i forumet men jag får upp denna text och jag kan inte logga in.
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/language/lang_swedish/lang_main.php:1) in /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/includes/page_header.php on line 483
Heter det inte "latin-1". Vet inte om det kan ställa till det (känns lite... underligt) men testa att ändra det till "$lang['ENCODING'] = 'iso-8859-1';"
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Heter det inte "latin-1". Vet inte om det kan ställa till det (känns lite... underligt) men testa att ändra det till "$lang['ENCODING'] = 'iso-8859-1';"
/marcus
tyvärr funkar inte.
en fråga jag tänkte förköka installera om alltihop, men följer annvändarna med i backupen ?
nedu det går inte så bra nu har installerat om, utan större framgång, är lite ammatör på detta så vad bör jag ha för inställning på databasfilerna ? (alltså encoding)
Har lite mer information, när jag har installerat phpbb (utan att modifiera något) så fungerar ej åäö i inläggen m.m, därför behöver jag gå in i lang_eng och ändra lang_main till utf-8, då fungerar åäö i forumdelen. sedan när jag skall installera de svenska filerna så fungerar ej åäö i kanterna av forumet, typ där tiden osv står, om jag då går in och ändrar likadant i mang_main i lang_swe så kommer detta medelande upp. (men åäö fungerar i hela forumet, men det går inte logga in)
har gått in i php-my admin och ändrat till utf-8 men det fungerar inte då heller.