Tips mod-installation

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

roffe
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2006-07-30 11:02
Svar: 0

Tips mod-installation

Inlägg av roffe »

Hej!
Någon som har lite tips om installation av MOD som fixar att man kan ladda upp filer till Forumet?
Ska jag använda förmodifierade filer?
Blir själva den delen på engelska (i ett svenskt forum)?
Lite bökigt att läsa txt-filerna som följer med moden som jag laddat ned!

Mvh Rolf
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Vilken av MODarna har du laddat ner (jag tror på samma som jag skulle tipsa om, nämligen http://www.phpbbhacks.com/download/251)

Vill du lära dig lite om hur phpBB fungerar, så att du kanske kan ändra saker själv kan det vara klokt att testa att göra som det står i den där filen som följer med... dvs. inte förmoddade filer. :-)

Det går att få tag på Svenska språkfiler även till MODarna.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
roffe
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2006-07-30 11:02
Svar: 0

Inlägg av roffe »

Hej igen!
Har du koll på om det finns svensk text till den "moden" vi pratar om (Helt rätt gissat, jag har använt just den länken i ditt mail.)

Mvh Rolf
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster