Auto inloggning fungerar inte.

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Auto inloggning fungerar inte.

Inlägg av Kjell »

Tänker högt nu ;) vad tror du tumba om att städa ur tabellen sessions... borde inte ha med det att göra, men men....

och köra den här..

Kod: Markera allt

UPDATE `phpbb_config` SET `config_value` = 'YOUR COOKIE DOMAIN HERE' WHERE config_name = 'cookie_domain';
    UPDATE `phpbb_config` SET `config_value` = 'YOUR COOKIE NAME HERE' WHERE config_name = 'cookie_name';
    UPDATE `phpbb_config` SET `config_value` = 'YOUR COOKIE PATH HERE' WHERE config_name = 'cookie_path';
    UPDATE `phpbb_config` SET `config_value` = '0' WHERE config_name = 'cookie_secure';
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Sessionstabellen ska städas med cron.php ändå. Dessutom påverkar den inte kakorna. SQL-satserna ställer bara in dom inställningar han redan visat är rätt.

Den enda kaka som sätts är style_cookie och den är tom. Kan vara därför som forumet försöker sätta den varje gång man uppdaterar sidan.

one brukar inte ha några skumma inställningar som kan påverka. Då skulle det hörts från andra också...

D. A.: Titta i ACP > Allmänt > Serverinställningar. Vad har du vid
  • Påtvinga URL-inställningar:
  • Domännamn:
Har du "Ja" vid påtvinga och www. före domänen där? Om du har det så sätt www före coockie-domänen också.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
D.Andersen
Medlem
Medlem

Inlägg av D.Andersen »

jag har nej vid på tvinga och www. före i domänen??
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Vad händer om du tar bort www. ?
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
D.Andersen
Medlem
Medlem

Inlägg av D.Andersen »

ingenting??
Streetsof
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Streetsof »

vi har samma problem på vårtforum
Användarens profilbild
jockelw
Medlem
Medlem

Inlägg av jockelw »

Jag hade precis samma problem på mitt forum (www.mrpotato.se), att man loggas ut när man stänger ner sidan.

Läste lite i denna tråd och nu verka det fungera..

Detta är nu mina inställningar i cookieinställningar:
Domän för cookie: .mrpotato.se
Namn för cookie: phpbb3_nrdp6 (skulle tro detta är standard, inget jag ändrat)
Sökväg för cookie: /
Cookie säkerhet: Inaktiverat

Testade även att göra lite olika inställningar under serverinställningar som beskrivits tidigare efter att mitt problem nu är löst men mitt problem har inte återkommit.

Mitt forum ligger i en sub katalog (phpbb) och jag kör någon slags redirekt från rooten till forumet med hjälp av htaccess. som någon hjälp mig med tidigare på detta forum..

Tackar i alla fall än en gång för bra support i detta forum. Hoppas ni som fortfarande har detta problem hittar en lösning.

PS: Har också one.com som webbhotell.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Har ni även kollat så ni inte har stängt av funktionen under ACP -> ALLMÄN -> Säkerhetsinställningar -> Tillåt bestående inloggningar: JA
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Streetsof
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Streetsof »

Kjell skrev:Har ni även kollat så ni inte har stängt av funktionen under ACP -> ALLMÄN -> Säkerhetsinställningar -> Tillåt bestående inloggningar: JA

Jag har JA i kryssat på vårat forum. :(
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Kan inte du start en egen tråd om ditt problem, så kan vi hålla isär de olika forumspecifika detaljerna.

För risken är att vi skriver "gör så här" och så använder fel person de uppgifterna och blir lack när allt går åt skogen. ;-)

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar