Postat: 2006-04-03 16:02
Misstänker att Chung var lite snabb där... 
Klart det inte ska stå localhost där, utan vilken sorst server du har tillgång till. Detta för att phpBB anpassar sina frågor mot databasen så att de ska fungera (alla typer har inte exakt samma sätt att hantera detta med SQL).
Hur som helst är detta något som du kan få veta genom att fråga sitt webbhotell.
Databasserver värdnamn / DSN däremot skulle ev. kunna vara localhost. Men som Chung skrev, kolla upp saken med ditt webbhotell.
/marcus
Klart det inte ska stå localhost där, utan vilken sorst server du har tillgång till. Detta för att phpBB anpassar sina frågor mot databasen så att de ska fungera (alla typer har inte exakt samma sätt att hantera detta med SQL).
Hur som helst är detta något som du kan få veta genom att fråga sitt webbhotell.
Databasserver värdnamn / DSN däremot skulle ev. kunna vara localhost. Men som Chung skrev, kolla upp saken med ditt webbhotell.
/marcus