Alternativ till attachment modden?

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

sabina
Medlem
Medlem
Svar: 0

Okej

Inlägg av sabina »

:D Jag ska fixa det så fort jag meddelar webbhotellet att ge mig rättigheter till det!! *grr* Förstår inte varför jag inte kan ändra rättiheterna själv!
pandemon
Medlem
Medlem

Inlägg av pandemon »

Första modden, och den funkar ju fint!

Bara ett problem, jag använder inte subSilver på mitt fora, utan Elveron. Jag har ändrat i alla motsvarande filer under mitt tema, men när man väljer bild i UploadPic-popupfönstret, så är texten i sökvägen vit, precis som bakgrunden i sökvägsfönstret = man ser inte att man valt någon bild (förrän man klickar SEND och bilden laddas)
Jag vet dock inte om detta har med mitt tema att göra?!?!

Någon som vet vad man kan göra åt detta?

Annars funkar den fin-fint, även för en total phpBB-beginner som jag! :)
http://www.kindredspirits.tk - debutalbum ute nu ...
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Grattis!

Ok, då ska vi se ... du har vit text på vit bakgrund?
Ge mig en länk till ditt forum.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
pandemon
Medlem
Medlem

Inlägg av pandemon »

PM skickat
http://www.kindredspirits.tk - debutalbum ute nu ...
Hakin9
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Hakin9 »

Hej Holger!

Bildera laddas upp till servern men går det inte att få samma funktion men att bildera sparas på en annan server utanför forumet?

Den här mod http://www.phpbbhacks.com/download/5782

Men att det ska fungera som den här http://www.phpbbstyles.com/viewtopic.php?t=8121

Allstå bara att den INTE sparas hos mig utan på PostImage.org

UploadPic verkar vara en toppen grej men ej testat. Läst bara om den.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Hakin9 skrev:Men att det ska fungera som den här http://www.phpbbstyles.com/viewtopic.php?t=8121
Jo, men installera den istället, då har du ju det du vill ha ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Hakin9
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Hakin9 »

Jo, men installera den istället, då har du ju det du vill ha ...

Har redan den installerat tillsammans med christmas tema (den fanns med redan då)

Men då det verkar som att det blir mycket bättre funktioner om man använder Uploadpic

Kod: Markera allt

This hack allows users to add an image link through the posting box and then the picture will be uploaded and displayed in the topic. It will be resized if it is too big (based upon your settings).

Images can be rotated by 90, 180 or 270 degrees. Images larger than the file size that you set will be rejected. The administrator can manage the uploaded images through the ACP. You can delete images that have "expired" (i.e. it has been a certain period of time since they were posted) as well as any images that you like one by one or all with one click. You can grant upload permissions to individual users. Guests cannot upload images. Users are able to view their uploaded pictures in a gallery. A powerful watermark feature is included. You can upload more than one picture at once. This hack can be made compatible with the Quick Reply Hack. 
Såna funktioner finns inte med på den jag har nu istället för uploadpic. Okej jag kan väl gå med på att tillåta då visa få ladda upp bilder direkt till servern. 8) Om det inte går att ställa in upload servern..

Men nu har jag inga andra moddar som jag själv har installerat förutom "Admin user list" och det är då 2.0.19 forum.

Men Uploadpic om jag ska uppdatera forumet lite senare om det kommer 2.0.20 måste jag göra något speciellt då?
Allså påverkas viktiga filer med den?

Uppdateringen från 2.0.18 till 19 gick utan några som helst problem då jag hade bara "Admin user list"
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Hakin9 skrev: Uppdateringen från 2.0.18 till 19 gick utan några som helst problem då jag hade bara "Admin user list"
Gjorde du den uppdateringen manuellt?

Varje modd som lägg sin KAN påverka viktiga filer som uppdateringar sedan har inverkan på. Det kan man inte förutsäga.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Hakin9
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Hakin9 »

Vet ej vad som räknas som automatisk uppdatering!

Men på det sättet jag gjorde var genom att bytta ut filerna mot dem nya. Och det var då med hjälp av ftp och sen fick jag gå till update länk. Och där blev allt godkänd utan problem och uppdateringen blev genomförd!
Jag tror jag vet vad du menar om det skulle bli så som det var när jag för första gången installerade forumet.
Så blev det inte.

Läste instruktionera för uppdatering för dem som inte har några moddar installerade.
Instruktionera kommer från phpbb.com

Admin user list fungerade. Har den installerad med senaste svenska språkfilen.

Vet att det finns instruktioner även för dem med moddar men det här gick fint fint endå för mig.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Ok, då gjorde du INTE uppdateringen manuellt (du kodade inte uppdateringen i fielrna, utan bytte ut filerna mot nya).

Ju fler moddar du har installerade desto mer osannolikt blir det att det är så enkelt att uppdatera.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar